Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kaxe
på väg hem från jobbet började bilf...n hacka, den går inte på alla cylindrar men ibland tänder det till , dessutom började motorlampan att blinka av och till men det kom inte något felmeddelande i displayen, what?
tändspole kanske? ?:-/
av evosex
Vet att motorn kan hacka om luftmassemätarn pajar, inte helt ovanligt så det kan vara värt att kolla upp
Användarvisningsbild
av elmuppo
låter som en tändspole. Men som alltid, läs ut felkoderna.
Användarvisningsbild
av Kaxe
knepig bil detta, idag går den bra igen på alla cylindrar......
ska beställa tid på måndag för att läsa ut felkoder så man får veta vad som hänt.
Användarvisningsbild
av sprayblob
...att om man kör på finska däck...så gör dom så...hakkar..
*Hakka-Pelitta*
*host host*

vad uselt skämt...flåt....ignorera detta...jag är trött...skall sova nu...
:lol:
av Tigerboy_1
Tjena alla volvo fantaster!

Jag har ta mig f..n samma problem med min T5-01....ni tror alltså att det e tändspolen el luftmängdmätaren....vad kan det gå på vid ett litet besök hos den lokala verkstaden....låter dyrt.... :(

//Mvh Fred
Användarvisningsbild
av Kaxe
bilen fortsatte att hacka på fullgas samtidigt som motorlampan blinkade men gick normalt när man körde vanlig landsvägskörning så efter besök på volvo är jag nu 5000 spänn fattigare , byte luftmassemätare samt nya tändstift , meken som grejade bilen trodde åckså först att det var en tändspole som felade men efter felkodsavläsning så fick han felet, när jag hämtade bilen sa han att nu går den som den ska gå och jag måste säga att det är stor skillnad på bilen nu och innan felet uppkom så den har inte gett max tidigare heller , den har haft ett snabbt pulserat ryckande vid fullgasax tidigare men är bra nu. fan va gött söm vi säger här i wermland. :D

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]