Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag hade samma på min 12:a

Det var antennen eller anyrnnmodulen. Låter helt osannolikt att alla tre nycklar lägger av.

Ett väldigt vanligt fel sade de hos ÅF.
av oldtimersmc
Det är vattnet som är hemligheten, så vattenskalle är inte ett minus i detta fall.
Användarvisningsbild
av LeifA
Det har faktiskt fungerat en månad kanske efter jag tog min annan fjärr och vips så blev det bra, men nu har den också börjat krångla , så nu går ingen bra.
Jag har nu bytt till ny antenn och nytt batteri i bilen, nytt batteri i fjärren men ingen bättring.
Kanske inte antennen sitter i den lådan som jag bytt utan det är mottagaren och en kabel går därifrån och ut till en antenn.
Ingen här som varit med om nåt sånt?
På Volvo har dom inte varit med om det.
av Kimmen90
Fick dålig räckvidd på min V50 efter att en säkring under handskfacket löst ut. Fungerade inte hemma i carporten, periodvis fungerade den dålig på parkeringen på arbetet också (ingen direkt förklaring på det). Visade sig att grannens larm som han monterat på sin MC störde ut min nyckel...

Varför säkringen löste vet jag inte heller
Användarvisningsbild
av LeifA
Säkringar kollade,alla hela.
Ska testa att programmera om alla nycklar.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Detta med nyckeln mot skallen fungerar bra, fast sämre med Volvos nyckel.
Alltid kört det med mina andra bilar, men just min volvonyckel verkar inte fatta galoppen med huvudet. =)
Har med lite problem med detta med räckvidd, kan vara så dåligt som 2-3 meter ibland.
Ibland kan jag stå precis vid bilen och ändå låser den inte upp sig när jag tar i handtaget (keyless), utan då
får man shaka loss lite på parkeringen så nyckeln ändrar läge i fickan och wips så går det att låsa upp bilen med
handtaget.
Har provat att byta batterier, men funderar på om det kan vara något annat i bilen, säkert något dyrt och jobbigt
att byta. =)
Min bil är en Volvo v70 t4f (-12)
Användarvisningsbild
av LeifA
Nu är det löst (B)
Jag har en felkodsläsare ( ELM327) som nästan alltid sitter i,det är den som stör signalen från fjärrnyckeln.
Jag hade den alltid ipluggad i min SAAB 9-5 och det funkade,så jag tänkte inte på den.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]