Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bellator
Kollar du manualen så står det något i stil med "Fukt i baklycktorna är helt normalt och försvinner när lampan varit tänd en stund".
Läste detta i veckan.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det var ju bra trots att det är helt normalt enl boken.
Hoppas nu dem nya är täta.
av begell
Verkar vara vanligt, oberoende av bilmärke. Vi har råkat ut för detta flera gånger. Har nog samband med att hela insatsen,gäller både ljus fram och bak, är gjorda i lätt plast och har låg värmetröghet. I samband med att SAAB för ca 15 år sen bytte från glas till plast i huvudstrålkastarna fick jag rådet att parkera bilen i direkt solsken mot fronten. Fungerar,får den stå så några timmar torkar lampinsatserna ur. Dock svårt på trånga parkeringar och i parkeringshus. Efter några år minskar problemet, ofrånkomligt damm i botten på insatsen 'fångar' kondensen som då inte längre sitter synlig.
av manek
Jag har fått mina bytta på en V70-15, dock hade det kommit in smuts innanför glasen.

Detta är min första Volvo och plockade ut den som ny för ganska exakt ett år sedan. Aldrig haft en bil tidigare som behövt uppsöka verkstad som många gånger som denna, och då har jag ändå plockat nya bilar ett flertalet gånger.
Blir nog aldrig mer en Volvo till för min del...
av trst
manek skrev:Jag har fått mina bytta på en V70-15, dock hade det kommit in smuts innanför glasen.

Detta är min första Volvo och plockade ut den som ny för ganska exakt ett år sedan. Aldrig haft en bil tidigare som behövt uppsöka verkstad som många gånger som denna, och då har jag ändå plockat nya bilar ett flertalet gånger.
Har precis beställt en v70 så blev lite nyfiken... Vad har du mer haft för problem?
av manek
trst skrev:
manek skrev:Jag har fått mina bytta på en V70-15, dock hade det kommit in smuts innanför glasen.

Har precis beställt en v70 så blev lite nyfiken... Vad har du mer haft för problem?
Strulande däcktrycksensorer, sprickande skinnklädsel, gps som lagt av, stötfångare som inte sitter fast (verkar dock vara löst nu efter tredje försöket på verkstad), Spökande stereo (ljudet dog), knak från bakluckan, skit insida lampglas bak. Sätesvärme som lagt av (hel säkring), nyinstallation av VOC (byte telefonmodul?)....
Har även ett vinande hjul från drivningen.
av trst
manek skrev: Strulande däcktrycksensorer, sprickande skinnklädsel, gps som lagt av, stötfångare som inte sitter fast (verkar dock vara löst nu efter tredje försöket på verkstad), Spökande stereo (ljudet dog), knak från bakluckan, skit insida lampglas bak. Sätesvärme som lagt av (hel säkring), nyinstallation av VOC (byte telefonmodul?)....
Har även ett vinande hjul från drivningen.
Tack. Då har jag några grejer jag ska vara uppmärksam på.

Jag har idag en xc70 modell äldre (-05) som e[…]

värme problem

Jag hade precis samma vånda som du innan jag[…]

Källa engelska Indepentent: https://www.ind[…]

På min D4 (femma) från 2016 så v[…]