Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Haggla
Har några funderingar angående värmare, har någon förbikopplat så man kan ha en brytare så man kan vid alla ev små resor man kör ibland då den knappt hinne start aförrän man stänger av den. (den har börjt rassla ijfol vår).
Fråga 2 kan man demonerta den och köra om man tar ur ev säring?? (för rengörning av den).
Måste man ta loss kofångare på v7 -07 eller?? för att ta loss innanmätet. Vh Stefan
av Arne
Man måste lossa kofångaren för att komma åt dieselvärmaren, men detta är inte så svårt. Jag antar att man kan tå bort någon säkring för att stänga av värmaren. Antar att du inte har funktionen i bildatorn där man kan inaktivera dieselvärmaren. Detta finns på de senare modellerna.
Senast redigerad av 1 Arne, redigerad totalt 0 gånger.
av Haggla
Tack för svar, tror ej det finns på 07er att man kan innaktivera värmaren men ska kika.
Har någon i huvudet hur många skruvar och var de sitter till fronten? tror nog jag fixar det men verkar finnas kunskap här och gissar på jag sparar tid... :-).
Om någon satt en form av brytare så är ni välkommen berätta vad eran lösning vart.
av Arne
Du lossar clipsen i fronten framför kylaren som syns när du öppnar huven, och så sitter det en skruv längst fram i hjulhuset framför framhjulet. Har du Haynes reparationshandbok så ser du var alla clips och skruvar sitter.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag tror jag läst om att man kan koppla ifrån, eller göra något annat, med temperatursensorn, så att systemet tror att det är över 14grader och värmaren inte startar. En något mjukare metod än att systemet tror att den inte startar = trasig --> felmeddelanden, etc.
Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

En bättre modell hade som kunnat ge ett mer p[…]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]