Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

I manualen för automatväxellådan står det att dexron 2 ska hällas i, sen läste jag att dexron 3 ersatte båda sorter i manualen. Men ser ju att det finns dexron 6 tillochmed. Men blir det bättre eller räcker det med trean? Ska man köpa på volvo eller? Har i Jönköping nåt som heter Elite oil som säljer dexron 3. Sen vill jag inte köpa på skruvat lr biltema.
Det verkar även som att stödlagret är dåligt. =/ Skorrar rätt bra vid låga hastigheter samt vid "mjuka/djupa" gupp. Ska försöka börja i rätt ände genom att byta fjädrar bak för den är ganska säckig. Kan med lätthet lyfta bilen. Är ju en kombi så dem har kanske lastat mycket samt att den tillhört säpo innan. 8)

Vad skulle ni göra om ni hörde ett jäkla skorrande under bilen vid låga hastigheter. Har för mig någon här sagt att det bara är att byta HELA kardanen komplett.
av osla
testa med turtles klädseltvätt. är en sprayburk med skum, spraya på först och låt det verka en liten stund, ta sedan borsten som finns på burken och gnugga. gjorde det på min bil och sätena blev som nya. även biltemas klädsel tvätt fungerade bra, dock inget att skrubba sätena med på den burken så man får skaffa en borste, vilket ju också går bra.

och lådan är nog ganska frisk, bättre den växlar lite hårt än att det slirar i växlarna
bosabengt skrev: Det här med styrningen är ju eg bara ett mindre fel men hade ändå velat få det fixat. Kommer det att hjälpa med nytt övre lager?
Kan man ta en hållare från -96 t ex?

Tvätta klädseln på plats? Nån ångmaskin eller hur funkar det?
Jag bytte inte lagren själv, utan lämnade in och de byte båda lagrena och det är helt tyst nu
Vet inte om en 96;ans hållare passar

Hyrde en tvättmaskin av en mattfirma. Man fyller på med ett tvättmedel och vatten, sedan sprutar ett kombimunstycke ut rengöringsvätskan och suger sewdan upp vätskan
Hade en ljus beigeklädsel och den blev riktigt fin (vätskan som sögs upp var riktigt smutsig)
Enligt mig bör man göra detta när det är varmt ute eller om man har varmgarage, för även om man suger upp det mesta vattnet, så blir det fuktigt - så det är bra med värme för torkningen
Tråkigt att man måste leta efter rätt stödlagerhållare och att inte ens Volvos hållare funkar är rätt dåligt.

Jag tror inte bilen är sänkt men den skrapar ändå i stänklapparna bak så ska nog fixa det först o sen köpa stödlagerhållare/lager på KL racing.
Jag ska inhandla iaf först å främst nya dämpare och fjädrar bak. Efterhand fram om ekonomin tillåter.

Kollar runt lite å vill ha Bilstein sportdämpare.

http://www.kgtrimning.com/bil940.htm

http://vparts.se/se/volvo-940/sport/vaghallning.html

http://www.l-m-r.se/c/volvo/940960/vagh ... mpare-306/

Vad skulle ni valt? Funderar på förstärkta fjädrar bak också om det är bra? Men vill bara ha kvalité.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]