NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lath
Har en volvo V50 1.6d 2007 som låter illa i motorn. Tog en titt under motorkåpan och ser då läckage vid 1 spridaren till vänster sett framifrån.
Klapprande/knackande ljudet kommer från den läckande spridaren, låter väldigt högt. Så min fråga är då om jag skall byta ut den eller kan det vara nånting annat? Har också fått felkod glödstift felaktig signal. raderar jag koden så tar det ett bra tag tills den kommer igen. Kan återkomma med lite bilder och en video lite senare.

Här är en liten video på hur det låter från spridaren. Det kommer dessutom rök från den som gör att det luktar väldigt mycket diesel i kupen.

http://www.gamefront.com/files/25199046 ... 566210.mp4
av Lath
För den som undrar så fick jag rensat spridarna och byttat flameskivor det var läckage. Så nu funkar det som vanligt.
Och om det är till stor hjälp för någon så hade jag felkod på glödstiften och luftmassemätaren . Bilen var orolig på tomgång och gick ganska dålig. Tänkte att jag skulle rengöra lmm först innan jag byter till nytt. Lmm var väldig skiten av olja så jag rengjorde med elektronikmedel från crc och till min förvåning så går bilen helt perfekt nu och inga felkoder kommer upp varken för glödstiften eller lmm.

Det är inte bimetall utan en skivformad PTC-s[…]

TommyP86, fick du till Neutral genom att sätt[…]

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]