Moderator: Moderatorer

grillchips: Spännande :) (Men var det den korta historien?) :)

Sprang själv över ett sats volvomattor idag på blocket :mrgreen: Kändes lite fel att köpa de nu när hösten är här men priset var rätt.
IMG_7694.JPG
IMG_7694.JPG (98.75 KiB) Visad 507 gånger
IMG_7695.JPG
IMG_7695.JPG (133.49 KiB) Visad 503 gånger
P210: Ja, de blir med största sannolikhet kvar. Men jag kommer försöka hinna slänga på 18" och köra ett par dagar med för att se ifall det är så jädra stor skillnad i komforten. Vissa säger ju "har du gått över 17" så spelar det ingen roll om du kör 18 eller 20", komforten är helt bortblåst".
Jag svär ju redan över mina Roadster som jag tvättar sommartid, tröstlösa. :D
Det som var lite "synd" i detta fall var att förra ägaren fick Medea som sommarpuckar när han köpte bilen och Serapis som vinterpuckar, Serapis är ju de jag HELST vill ha om jag nu får välja. Eller Cratus för den delen men de verkar för det mesta ha ett förhållandevis högt andrahandsvärde men det låter som att du fick en kanondeal där!

Hade denna gåva kommit i början av sommaren så hade jag hunnit rodda i allt men nu känns det mest stressigt. :/

Jim: Vi kan byta så kan du åka 18" året om. ;)

Micce: Haha egentligen inte inser jag, men i mitt huvud finns det hundra olika alternativ till... :D
Snyggt med mattorna förresten, r-designmattor?
grillchips skrev: Snyggt med mattorna förresten, r-designmattor?
Bra fråga, nu när jag läser din text inser jag att jag inte ens tänkt på om det är det eller ej, under förarmattan står det Volvo 39866047 The Netherlands. Kanske någon här som vet?

Hämtade en sådan "plastplupp" på skroten idag som håller mattan på plats, har saknat en sådan på förarsidan ett tag nu, avsaknaden gjorde sig allt för märkbar med dessa mattor :)
Bilagor
IMG_7694.JPG
IMG_7694.JPG (9.12 KiB) Visad 32722 gånger
Lämnade in bilen på skadereparation efter "plankträffen" tidigare :)
Hyrbilen var mindre spännande, en Renault Clio TCe90 :P Den klarar jag av att sitta i max en halvtimme åt gången, sen säger ryggen ifrån. Längtar redan efter min bil :( men får vackert vänta till fredag.
Micce: Jag inbillar mig att tygmattorna med vit kant var de som kom med r-design/sport men kanske även Classic?
Oavsett en fin liten detalj tycker jag. Ska försöka nypa ett par nästa år, tills dess får Biltemas tygmattor duga. :D
grillchips: Jag har såna mattor i min Classic Momentum. Enligt broschyren jag har ingick de oavsett om det var Classic, Classic Momentum eller Classic R-Design.

Hittade förresten en uppsättning ouppackade tygmattor på Bildelsbasen. Vem blir först att norpa dom?

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39866047/

/Håkan
grillchips skrev:Dessa nya BBS Medea är 18" med olika slitna gummin, ett par fälgar jag egentligen inte är stormförtjust i men som jag fick en lite väl bra deal kring.
Säker på att det är 18"? Tycker nämligen det ser ut som det står 225/35 ZR 19 på lappen på det översta däcket.

Snygga fälgar för övrigt. Skulle sitta perfekt på min. :-)-) :twisted:

/Håkan
GT-mannen: Visste väl att jag sett de i andra bilar än r-design. Men på Classic så ingick väl även sportratten, pedalerna (?) och växelspaksknoppen med aluinlägg oavsett vilket paket man valde?

Det var faktiskt en annan som påpekade det där med lappen, men Medea kom bara i 18". Det måste ha varit så att när förra ägaren som hade dessa som sommarhjul köpte 19" för att ersätta 18" så satte han bara klisterlapparna på de gamla hjulen. För däcken på dessa är välanvända om vi säger så. :D
idag inhandlades samtliga interiör detaljer från en S60 2009 så kallat facelift som gått 6000mil, det var Classic utförande dessutom
på delarna. blir snygg när man får till det
TreVolvos skrev:Lämnade in bilen på skadereparation efter "plankträffen" tidigare :)
Hyrbilen var mindre spännande, en Renault Clio TCe90 :P Den klarar jag av att sitta i max en halvtimme åt gången, sen säger ryggen ifrån. Längtar redan efter min bil :( men får vackert vänta till fredag.
Hade en sån ja med hela förra veckan. Samma Renault Clio kombi hade ja efter årsskiftet då hade den rullat 65mil, nu 300mil. Mellan 5-6000rpm låter dom som en Porsche :lol:
  • 1
  • 415
  • 416
  • 417
  • 418
  • 419
  • 1912

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]