Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har du mätt så att det verkligen kommer fram ström till stereon på kabeln som försörjer minnet?
Mät även så att spänningen håller sig uppe då startmotorn går runt. Faller spänningen bort helt (felkopplat) eller dippar för mycket så kan minnet tappas.

Annars så återstår nog inte så mycket mer än något internt fel som gör apparaten dement... ?:-/
gul och röd kan kopplas ihop till batteriet. Det som händer då är att du kan använda stereon utan tändning. Och i det fallet finns det inte en möjlighet att stereon INTE får ström. Går ju göra så i felsökningssyfte om inte annat. Om stereon behåller minnet med både röd och gul till batteriet, men inte med röd till tädningen, så är det ju något fel på den gula kabeln, alt. helt felkopplat.
av xDeFeCTx
Jag hade en gammal Seat med samma fel, bytte plats på röd och gul kabel vid iso kontakterna och så behöll den minnet.
Köper man en ny stereo idag så är röd och gul kabel på iso-kablarna som följer med oftast beskaffade med snabbkontakter, eftersom det kan vara antingen eller, så att man lätt kan byta och kolla, alltså koppla röd till gul och gul till röd.

Exempel hur det kan se ut
http://i49.tinypic.com/30391k7.jpg
Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]