Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

"•Skatterna på drivmedel höjs med ca 4 mdr kr vid kommande årsskifte efter en höjning med ca 3 mdr kr föregående årsskifte
En indexuppräkning av drivmedelsskatterna som höjer skatterna ca 1,5 mdr kr årligen och som ger Sverige världens högsta dieselskatt 2017 och världens högsta bensinskatt 2019 införs.
Fakta: Bil Sweden"

Återigen så visar regeringen, S + Mp, att det handlar inte om miljön utan skattepengar!
Ja man kan inte höja inkomstskatten, då hade styret blivit avsatt av folkets vrede. Istället måste man hitta pengar på andra ställen, då passar allt som har med bilar och trafik att göra bra.... :-(O)
Ja man kan ju undra va dom ska använda de där extra skattemiljarderna till dom hovar in från bilisterna...
Sharkbait skrev:"•Skatterna på drivmedel höjs med ca 4 mdr kr vid kommande årsskifte efter en höjning med ca 3 mdr kr föregående årsskifte
En indexuppräkning av drivmedelsskatterna som höjer skatterna ca 1,5 mdr kr årligen och som ger Sverige världens högsta dieselskatt 2017 och världens högsta bensinskatt 2019 införs.
Fakta: Bil Sweden"
Men då är nästa bilen självklart en V60 TE så man slipper alla bränsleskattehöjningar :D
joel80 skrev:Dags för Volvo att släppa en riktig elbil med minst 35-40 mils räckvidd nu...

Dags för sverige att fixa laddstationer utanför storstäderna.....................................
Det är ju vi "ute i skogen" som blir mest drabbade av sånt här skit, där vi inte har något annat än bensin och diesel(vi fick E85 för hela 2 år sedan! ...), och är beroende av bilar då linjetrafik knappt existerar och avstånden är långa...

Det är ju lätt att sitta mitt i stockholm och tycka och bestämma, men att tänka på dom i glesbygden är tydligen alldeles för svårt...

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]