Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Davajn
Beställde en XC90 D5 R-design idag. Leverans i början av april. Snacka om lång väntetid, men den som väntar på något gott... :mrgreen:
volvoxc90.jpg
volvoxc90.jpg (218.61 KiB) Visad 511 gånger
Någon som vet om subwoofern ingår i B&W stereon? För min förhandlare var tvungen å ta bort den från sin konfigurator då den kostade 3900´ där. Men på nätet så var den gratis, och det står ju t.om på information för B&W att subwoofern ingår... Bör jag vara rädd att jag får en bil utan subwoofers eller kan jag sova lugnt?

Vad tror ni om genomskinlig matt folie på Crystal White? Bra lr anus?
Är ju så dom gjorde på visningsbilen för r-design med bursting blue metallic. Alltså denna:
Bild

Någon som har en bild på hur belysningen på tillvals trösklarna ser ut?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gotlänningarna har tydligen fått subvention och förtur på XC90, för så många har jag aldrig sett sen Volvo Ocean Race :roll: :)
Användarvisningsbild
av Rillee
W.A.P.E. skrev:Gotlänningarna har tydligen fått subvention och förtur på XC90, för så många har jag aldrig sett sen Volvo Ocean Race :roll: :)
Där väl många fiskmåsar på gotland nu i sommar tider
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Japp, fiskmåsarna med 08-riktnummer körde även vackra sedaner som Audi A7, Tesla. Såg även den relativa designkatastrofen Q7 för första gången.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Varför tar du en D5 AWD & Inte en T6 AWD istället ? :)
Användarvisningsbild
av EjS
W.A.P.E. skrev:Japp, fiskmåsarna med 08-riktnummer körde även vackra sedaner som Audi A7, Tesla. Såg även den relativa designkatastrofen Q7 för första gången.
Relativa designkatastrofen??!?. Prata om apocalypse!
av lirsa
Då har jag i princip bestämt mig!

Volvo XC90 inscription, osium grey, D5. Tycker egentligen att T6 var lite roligare men också lite mer okultiverad och "råmig". Dock är lite högre inköpspris och förbrukning inget att snacka om eg, dock kan det slå lite hårt den dagen bilen skall avyttras, därav diesel. Kör ca 3500 mil om året mestadels motorväg också vilket bidrar till valet av motor.

Nåväl, följande utrustning har jag valt:
Teknikpaketet PRO
Klimatpaketet med rattvärme
Intellsafe PRO
20" på sommarhjul

Options:
Luftfjädring
Svart innertak
19" vinterhjul
Volvo on vall
Klimat 4-zons
Tonade rutor
Laminerade rutor
Panorama glaslucka

Landade på 723k på listpris och får 9% rabatt på detta.

Detta blir dyyyyyyrt så det som ryker först är luftfjädring och 4 zons-klimat om jag behöver göra ngn förändring.

Det jag velar lite med är inscription upgrade där du får läder på instrumentbräda samt nappaläder i stolarna. Frågan är om det rent lyxmässigt skulle vara ett bättre val än t ex luftfjädring.

Svårt svårt. Vad tycker ni rent spontant? 9% skall det anses bra tycker ni?

All input är värdefull!
av Niclas
Galmas skrev:Har köpt 3st t8or ! Lyckades då pruta aningen mer ! Lev v 6 om inget hakar upp sig.
Ja det kan ju vara skönt att välja färg på bilen efter humör :P
Nä skämt och sido, antar att det är till ett företag?
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 44

Ser man möjligen en spricka i nedersta lö[…]

Studerar och arbetar med frågorna. Ok, d[…]

Stänkskydd

Jag kör volvos egna och dom sitter perfekt. […]

Det håller jag med om. På en 500-milar[…]