Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svanberg
Jag vet flera installationer där man endast skruvat i plasten och stagat i plåten innanför grillen, utan fladder, sitter stabilt.

På min egen satte jag två M12 genom hela paketet med två rörbitar som distans, sitter 3x Alpha 225. Går även att bogsera i detta fästet :)
Jag monterade min sats från lightON idag, skruvade bara med de medföljande skruvarna direkt in i stötfångaren, det sitter ju även en form av plast bakom stötfångaren så skruvarna går igenom 2 lager plast, satte sedan kulorna för de övre stagen på insidan grillen i överkant.
Då jag måste in till volvo för att programmera så jag får ström till ljusen har jag inte hunnit köra med dom. Men när jag känner på ljusen med handkraft är jag mer än övertygad att det är stadigt nog då jag haft endel bilar med extraljus :)
Jag har säkert monterat extraljus på 15 olika bilar. Har alltid kört med hållare bakom regplåt. Monteras med 5 självdragande skruvar samt ett stag till varje lampa. Bor i skogen och kör mycket grusväg, du kan alltså utan problem montera 3st bosch 225 bignick utan problem. Jag går alltid direkt på helljuslampan så slipper man klippa kablar. Dom som vill ha knapp har jag bara monterat på jorden till relät så räcker det med en kabel genom torpeden och mindre risk för kortisar.

Dom som köper qpax gör det inte för att det behövs utan för att dom tycker det är snyggt.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]