Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
poseidon skrev:Vad skall de som idag köper v70 köpa när v90 släpps om den är bra mycket dyrare? V60 är ju för liten för de som köper v70. Det tar ju några år innan nästa v60 kommer.
Passat...
Jag personligen kände mig "tvingad" att byta min v70 MY11 mot en classic. Inte för att jag lider då jag gillar den nya skarpt, men samtidigt var det absolut inget fel på den "gamla". Jag hade aldrig bytt om det inte vore för att det är sista chansen innan alla modeller blir kinavulgära i fronten.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Daniel73 skrev:
poseidon skrev:Vad skall de som idag köper v70 köpa när v90 släpps om den är bra mycket dyrare? V60 är ju för liten för de som köper v70. Det tar ju några år innan nästa v60 kommer.
Passat...
Eller Talisman eller Mondeo...
av Tobson01
Om Volvo ska fortsätta att spinna på sina Svenska rötter, rimmar det ju väldigt illa om de inte har större marknadsandel än MB eller BMW. För att attrahera tjänstebilsförarna, tror jag det kommer versioner av V90:n som ryms inom 7,5 basbelopp, eller vad gränsen nu är, som exempelvis business edition som har funnits av nuvarande V70:n.
av Daniel73
Droopy skrev:Ni kan nog vara ganska så lungna med att Volvo kommer att pressa in de nya bilarna på 7,5bb då den dagen kommer.
Kul att åka runt i en basbil...

Det man kan vara säker på är att dom kommer att ha en vettigt utrustad bil attraktiv som tjänstebil.
Frågan är om det blir en v90 eller om det blir en annan modell.
Frågan är också hur dom motiverar högre normalpris på v90 d4 momentum om man säljer liknande bil billigare.

Jag är övertygad om att hela 90-serien kommer att hamna utom räckhåll för tjänstebilsägarna.
av perhall
5-serien E-klass och A6 var långt från tänkbara som tjänstebiar för 10 år sen
då kunde man möjligen få in en A4 2,0 TDI eller 318d.
Nu finns de alla för 333 000 med bra utrustning... attVolvo i längden skulle låta V90 lira i en helt egen klass långt från "premiumtyskarna" känns osannolikt...
PH
av valln
Sedan 850 lanserades har det väl varit prat om att volvo kommer att bli för dyr för vanligt folk...
Nä inte kommer volvo att lämna marknaden till bmw, audi, mb.
Passat kör stenhårt och de har även problem där och det är tufft.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja det ska bli mycket intressant att se om Volvo grejar att pumpa ut V90 Cross Country med vettig utrustning till den svenska tjänstebilsbudgeten.

I dagsläget är ju var och varannan tjänstebil en XC70 D4 AWD.
av perhall
För 15 år sen var ju en XC70 som 7,5bb-bil helt otänkbar liksom tyskarna.
Tyvärr för bilfabrikerna så har ju bilarna blivit likadana utrustningsmässigt, de som säljs i Sverige.
Nästan alla XC70 D4 AWD är ju nu med något paket (Sport, Summum, Business Pro som det kanske inte heter längre etc.), men sällan udda kombinationer.
Tyskarna är nästan alltid minimalt utrustade med minsta motorn.
Att man pressar ner bilarna till 7,5bb gör ju också att det blir extremt dyrt att ha en större motor, typ T6 i Volvo eller 530d..
PH
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]