- fre 11 sep 2015, 15:00
#1003037
Hej på er,
en gammal 740 vägrade plötsligt att starta. Om man kände på hallgivarkontakten så följde den med ut och 3 smala trådar visade sig. Dom satt kvar inne i fördelaren men hela kontakten hängde lös. Om man tar av fördelarlocket så visar det sig att indexeringsjacket i fördelaren är förskjutet åt höger jämfört med låsfjädern på framsidan. På fördelarlocket sitter indexförhöjningen i samma pos som låsfjädern. Konsekvensen blir att locket inte gått ner. Volvo slog upp sin katalog och sa att detta är en 760 med 4-cyl förg. !!!! Dom säger att det ska vara samma lock som till gamla 240 mfl. Hur förklarar man detta och hittar passande lock?
en gammal 740 vägrade plötsligt att starta. Om man kände på hallgivarkontakten så följde den med ut och 3 smala trådar visade sig. Dom satt kvar inne i fördelaren men hela kontakten hängde lös. Om man tar av fördelarlocket så visar det sig att indexeringsjacket i fördelaren är förskjutet åt höger jämfört med låsfjädern på framsidan. På fördelarlocket sitter indexförhöjningen i samma pos som låsfjädern. Konsekvensen blir att locket inte gått ner. Volvo slog upp sin katalog och sa att detta är en 760 med 4-cyl förg. !!!! Dom säger att det ska vara samma lock som till gamla 240 mfl. Hur förklarar man detta och hittar passande lock?
XC60 Rdesign MY19
BMW 525D 3,0 F10
BMW 525D 3,0 F10