Moderator: Moderatorer
isak skrev:Roligt det blev bra för skit pengar.fick betala 10 kronor för motståndet och 50 kronor i frakt.. snacka om skillnad från de tusentals kronorna som verkstan ville ha
joapalmer skrev:Samma historia som flera andra här ovan. Jag städade och undrade vad det var för skräp i gallret så jag drog förstås sönder ntc-motståndet. Nu ett halvår senare med ständigt strul med innetemperaturen åkte jag till Volvo. De sa att det var hela fläkten som skulle bytas, då skulle sensorn följa med. Men istället för att beställa den för 1200 kr åkte jag hem och funderade. Och hittade den här tråden. Två dagar senare har jag följt Haralds utomordentligt välskrivna guide och bytt motståndet. Eftersom jag passerar ELFA på väg till jobbet kostade det ingen frakt. 8:60 blev rätt billigt för reservdelen... :) Och Volvo till skam som dessutom hade fel, motståndet sitter ju inte på fläkten!
Jag kan inte nog tacka för att du/ni tagit er tid att skriva om detta här på forumet. Som någon skriver handlar det alltså om närmare 10000 kr för den felaktiga "städningen" om man skulle be verkstan fixa felet. Tack!
ps Nu har jag inte hunnit testa än så jag håller tummarna att reparationen har gått bra! ds