Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rullförsök
Hade problem med att sidobromsljus inte fungerade men lysdioder upptill. I mitt fall fungerade alla ibland och ibland bara lysdioderna upptill. Bytte relä som föreslogs högt upp i tråden pch nu fungerar allt. Tack!!!
Skulle någon annan hitta hit kan jag ge lite mer info: i mitt fall var det ett dubbelrelä märkt "Volvo 9494782". Den har ersatts av två enkla reläer, båda med artikelnummer 30765030. Om någon på Volvo säger att dubbelreläet ska ersättas av två olika reläer så är det fel - det visade sig att de hade fel i sitt reservdessystem.
Återigen tack för hjälpen! :D
av mgunnars
Hej!

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig!

Jag har en V70N 2,5 T MY2004.

Diodrampen tänds ej. Trodde först att det var kabelmattan som gått av i gångjärnet i bakluckan. Den är bytt nu (var nödvändigt eftersom att matningen till torkarmotorn gett upp.) Allt funkar, men inte den övre diorampen.

Rampen verkar fungera. När jag ger den 12v enligt märkning så tänds den och det verkar inte vara glapp.

Spänningen som kommer genom den nya kabeln når dock endast runt ca 7-7,5V när pedalen trycks ner. :idea:

Jag har kollat typ allt tror jag. De vanliga bromsljusen tänds som de skall när bromspedalen trycks ner.

Jag skall gå ut och försöka identifiera kontaktstycket under vänstra baksätet som beskrivs i tråden ovan. :roll:

Stort tack på förhand!

Mattias
Erfarenheter XC90?

Har haft alla Volvos kombi modeller. På -70 […]

En bättre modell hade som kunnat ge ett mer p[…]

Volvo appen

Har också problem med att ställa in tim[…]

Jag har krupit till korset, efter ca. 20.000mil p&[…]