Jensen skrev:Snälla Mr Daddlar, lugna ner dig lite.
Självklart så försvarar jag mina kollegor, varför skall jag sitta här och hålla käften när mycket utav det som skrivs inte stämmer.
Självklart så finns det rötägg, men att det skulle vara på den nivån att "ingen tittade på oss" "vi fick inte provköra" mm mm så skulle det inte säljas mycket bilar hos handlarna.
När jag var 19år så var jag ute och provkörde en V70 XC AWD, denna modell var då helt ny (det var på lanseringsdagen). Jag lämnade bilen på parkeringen efteråt och när jag efteråt pratade med säljaren så såg jag att en äldre herre körde iväg med bilen.
När jag lämnade tillbaka den så hade den gått 13mil, jag hade kört ett par tre av dem.
Senare på eftermiddagen så ringer vd'n för denna biliaåterförsäljare hem till mig, jag är då fortfarande ute och kikar på bilar (tittade på en hel del märken innan jag blev fast för svenskt ;)). När han inte får tag på mig så lyckas han få fram telefonnumret hem till mina föräldrar, där svara min yngre bror och vd'n talar om för honom att jag har förstört deras crosscountry.
Jag ringer upp honom så fort jag får reda på detta och frågar vad som har hänt med bilen, jag får då höra att kopplingen har brunnit, att bilen inte ens går att flytta från parkeringen och att det luktar så illa från den så kunderna knappt kommer in i butiken då bilen står precis vid entren.
Jag påpekar då att kopplingen fungerade alldeles utmärkt när jag lämnade tillbaka bilen och att det ju är minst 1 person som kört den efter mig då jag såg honom köra iväg och frågade då varför han ringde och anklagade mig istället för den som körde bilen sist. Jag fick då svaret "du var yngst av dom som provkört den idag".
Hur bränd tror ni dom är hos mig idag?
Dom kanske skulle börja begära ut deklarationsuppgifter före dom ringer upp folk också, jag menar ungt och fattigt jon dom måste det ju vara! Skämt å sido, det jag menar är att man varken kan dömma folk efter ålder, utseende eller arbete. Vissa är täta, vissa är beredd att låna och lägga mycket pengar som de inte har på en bil osv.
Så ja Jensen, uppenbarligen lyckas rötägg sälja bilar!
Jensen skrev:
Det viktiga tycker jag personligen är att hälsa på kunderna i hallen så att dom vet att man sett dom.
Tänk hur enkelt det hade varit att förutom att hejja även säga "Säg till om det är något ni vill ha hjälp med!"
/Anders