Nalleman64 skrev:Min C30 D5 kostar 4 800:- i skatt så billigt är det inte!Det är därför man vill ha D4 motorn. 3 hk mindre, samma vrid och man sparar 2500 kr/år i skatt.
Min V50 D4 MY11 kostar bara 2302 kr i skatt.
Moderator: Moderatorer
Nalleman64 skrev:Min C30 D5 kostar 4 800:- i skatt så billigt är det inte!Det är därför man vill ha D4 motorn. 3 hk mindre, samma vrid och man sparar 2500 kr/år i skatt.
MatsO skrev:Nalleman64 skrev:Min C30 D5 kostar 4 800:- i skatt så billigt är det inte!Det är därför man vill ha D4 motorn. 3 hk mindre, samma vrid och man sparar 2500 kr/år i skatt.
Min V50 D4 MY11 kostar bara 2302 kr i skatt.
linnar skrev:Vilka av "F" modellerna har turbo?Ingen av dem om man tittar på V50.
euro0192 skrev:2,5FT = 2,5 liter FörbrukningsTakt / mil ;)linnar skrev:Vilka av "F" modellerna har turbo?Ingen av dem om man tittar på V50.
F-modeller med turbo finns enbart på de större modellerna V70 och S80.
Där är det volvos egen 2.5 liters turbofemma som är konverterad till etanoldrift. 2.5FT heter den då :)
Gustav40 skrev:D4:an kliver på så det räcker och blir över kan jag säga. Det "värsta" är att man lätt glömmer att man har en släpvagn på kroken. Den har liksom såpass mycket dragkraft att man helt enkelt inte tänker på släpet.MatsO skrev:Nalleman64 skrev:Min C30 D5 kostar 4 800:- i skatt så billigt är det inte!Det är därför man vill ha D4 motorn. 3 hk mindre, samma vrid och man sparar 2500 kr/år i skatt.
Min V50 D4 MY11 kostar bara 2302 kr i skatt.
Precis! därför jag fastnade för D4:an med steg 1 också så är man uppe i 190hk vilket borde räcka för dom som vill ha lite drag i, har endast testat D5,T5, men jag antar att D4 är lik D5 men snålare, Kör dock bara ca 1000-2000mil men T5,D4 ligger på samma skatt.
Sen om inköps priset är samma som T5 , D4 återstår att se!
Om del inte startar med en förgasare full med[…]