Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Återkom gärna med resultatet och om du är nöjd efter monteringen imorgon.
av Alexas
Ok, gjorde det idag på awtech. 85% är perfekt balans. Om inte solen skiner på så ser man nästan inte in i bilen alls. Bara någon enstaka skugga om man kollar noga.

Men, jag är inte 100% nöjd med monteringen. På vissa ställen finns små små bubblor (kanske försvinner) på något ställe finns större bubblor/släpp. Bland annat vid antennerna bak på sidorutorna (tror det är antenner i rutorna). Det är som en bubbla på ett ställe runt strecket. Återstår att se om det försvinner. Har meddelat awtech redan via mejl får se vad de svarar imorgon.
Användarvisningsbild
av pang58
Ett tips annars är Solarplexius, snyggare kan det nog inte bli. Nackdelen är ju att om man vill ha solskydd på bakdörrarna kan man inte öppna dessa men det kan man ju överleva...
av mattish
Eller Volvos egna gardiner. Dessa har jag och det funkar bra. Särskilt när man har en tjänstebil man inte vill lägga pengar på..
av JEriksson
Kommer alltid bli små luftbubblor när man solfilmar, speciellt vid kanterna där det "svarta" inte är jämt.
Det var en av anledningarna till att jag valde mörka rutor från fabrik, tyvärr är Volvo lite väl snål på mörk färg då det är lite väl ljust för att jag skall vara nöjd. Funderar dock på att solfilma bilen med en film mindre toning för att få det mörkare... Om man gör detta, förhoppningsvis kommer det inte synas i kanterna på samma sätt.

/ J
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]