Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HEj jag har som ovan skrivit en volvo med deras Sport system och dubbla utblås, men jag tycker det är så jäkla dämpat så det låter ju knappt någonting :D någon som har några bra tips på hur man kan få höjd ljudnivå utan att byta system??
Jag har också haft denna tanke. Men har insett att det vettigaste är att byta ut det bara.

Jag kollade med Simons om det går att byta främre ljuddämparen i deras halvsats till ett rör från Dieselsystemets halvsats (som inte innehåller några ljuddämpare) och fick till svar att detta inte går av någon anledning. Men jag tror att personen som svarade på mitt mail inte riktigt ville sätta sig in i om det passar eller ej. Så det kanske är värt ett försök?

Enligt bilderna på deras hemsida så ser det ju ut att kunna gå att byta ut 02D-21R i halvsatsen till delen som heter 02D-25R i dieselns halvsats.

http://www.simons.se/produkter/sportsys ... v70-ii/416

Jag personligen tycker att Simonssystemet inte är tillräckligt.
Kiicko skrev:Men dedär dieselkittet skulle dem ha på bensinen med helt raka rör haha !
Hur mycket brölar det med helt raka rör som det är i det här kittet ?

Är det så att turbofläkt+partikelfilter+kat dämpar ljudet så mycket att det de vanliga ljuddämparna inte har mycket att göra ?

Kul för övrigt att ha 63 mm avloppsrör på en 1.6 D :D

Bild
Aha det missa jag. Skulle bli tokig att åka i en bil som låter så men jag börjar ju också bli lite gammal.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]