- lör 05 sep 2015, 16:55
#1001682
Har precis kommit hem från semester med min XC60 och tänkte berätta lite om mina erfarenheter men OnCall.
Här i Sverige fungerar den klockrent, iallafall till det som jag behöver, har aldrig tänkt tanken att den inte skulle fungera utomlands.
Det räcker inte att den inte fungerar, den varnar på instrumentpanelen var 2-3 minut och den går inte att stänga av. I telefonen fick jag varning att bildörren var öppen, sprang ut och kollar, bilen var låst. Då kom jag på att OnCall inte fungerar, ringde till Volvo och frågar hur jag stänger av det, fått som svar att det går inte. Telefon varningen löste jag genom att logga ut från appen men fick köra i en hel månad med varning varannan minut. Det kommer upp något med att man skall besöka verkstad för det är fel på OnCall. På väg hem så försvann varningen så fort jag kom in i Tyskland så det verkar fungera i Tyskland men ingen annanstans längre ner i Europa.
I Ungern har jag fått punktering, det hade känts bra att kunna trycka på knappen och få hjälp, inte för att jag inte kunde lösa det annars men just där man inte känner någon vill man ha det lilla extra hjälpen. Får jag punktering i Sverige så kan jag googla på telefonen var närmaste däckfirma finns men utomlands är man lite mer utsatt :)
Jag måste säga att jag är besviken, inte på att det inte fungerar utan mest på att den inte går att stänga av.
Jag antar att det handlar om extra avgifter för uppkopplingen utomlands, men borde inte det vara mitt val om jag vill betala och ha tjänsten eller inte betala och ha den avstängd.
Det positiva i det hela är att jag är skitnöjd med bilen i övrigt, det var rena drömmen att köra den på serpentin vägarna i alperna och den hängde med utan problem på tyska motorvägarna också
Här i Sverige fungerar den klockrent, iallafall till det som jag behöver, har aldrig tänkt tanken att den inte skulle fungera utomlands.
Det räcker inte att den inte fungerar, den varnar på instrumentpanelen var 2-3 minut och den går inte att stänga av. I telefonen fick jag varning att bildörren var öppen, sprang ut och kollar, bilen var låst. Då kom jag på att OnCall inte fungerar, ringde till Volvo och frågar hur jag stänger av det, fått som svar att det går inte. Telefon varningen löste jag genom att logga ut från appen men fick köra i en hel månad med varning varannan minut. Det kommer upp något med att man skall besöka verkstad för det är fel på OnCall. På väg hem så försvann varningen så fort jag kom in i Tyskland så det verkar fungera i Tyskland men ingen annanstans längre ner i Europa.
I Ungern har jag fått punktering, det hade känts bra att kunna trycka på knappen och få hjälp, inte för att jag inte kunde lösa det annars men just där man inte känner någon vill man ha det lilla extra hjälpen. Får jag punktering i Sverige så kan jag googla på telefonen var närmaste däckfirma finns men utomlands är man lite mer utsatt :)
Jag måste säga att jag är besviken, inte på att det inte fungerar utan mest på att den inte går att stänga av.
Jag antar att det handlar om extra avgifter för uppkopplingen utomlands, men borde inte det vara mitt val om jag vill betala och ha tjänsten eller inte betala och ha den avstängd.
Det positiva i det hela är att jag är skitnöjd med bilen i övrigt, det var rena drömmen att köra den på serpentin vägarna i alperna och den hängde med utan problem på tyska motorvägarna också