NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
FiddeUBC skrev:Så när kommer volvos ipod adapter?
jag frågade om den idag hos killen på reservdelar och han hade fortfarande inte hört nått!
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag sålde en V70 igår där kunden köpte till Ipod adaptern.
Det fanns två olika varianter att välja på.
ca pris 3995:- då fanns det ej nån fördragen Melbuskabel.
ca pris 2995:- med fördragen Melbuskabel.
Bilen var utav årsmodell 2006.
Jag visste faktiskt själv inte att detta fanns, utan det var kunden som sa att han hört talas om det, när jag kollat i vårt datasystem så fanns det mycket riktigt med.
Det fanns ytterligare två varianter, med RTI el utan RTI.
av DanneF
Jensen skrev:Jag sålde en V70 igår där kunden köpte till Ipod adaptern.
Det fanns två olika varianter att välja på.
ca pris 3995:- då fanns det ej nån fördragen Melbuskabel.
ca pris 2995:- med fördragen Melbuskabel.
Bilen var utav årsmodell 2006.
Jag visste faktiskt själv inte att detta fanns, utan det var kunden som sa att han hört talas om det, när jag kollat i vårt datasystem så fanns det mycket riktigt med.
Det fanns ytterligare två varianter, med RTI el utan RTI.

fast det är väll ändå V70 du pratar om nu?

Vi väntar på kommande adaptern till V50.
Användarvisningsbild
av Jensen
Sorry!
Jag visste inte att det var nån större skillnad på dom.
av vth
Var och hämtade ut min nya C30 i tisdags och snackade med försäljaern om ipod-interfacet. Det verkade som om det skulle komma att kosta ca 4500:- plus montering.
Ingeninfo om när det skulle komma dock.

Jensen: Det är tyvärr en jätteskillnad på dem, de kommunicera på olika bussar. V70 på melbus och C30/S40/V50 på MOST som är en optisk buss.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Synd att det tar sånt tid, Volvo visade det på elmia med pris och allt men kommer inte ihåg vad det kostade.
Det borde ju komma snart tycker man.
av iDrive
Hämtade broschyren till faceliftade V50 (MY08) idag.
Det står följande i den:

"MP3-kompatibilitet
...
Och för att fullständigt integrera din iPod eller USB-enhet med bilens ljudanläggning, kan du komplettera med ett iPod/USB Music Interface under främre mittarmstödet.
I mittkonsolens informationsdisplay ser du dina spellistor och namnet på låtarna och artisten. Samtidigt laddas batteriet i din MP3-spelare."
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Lätt att jag ska ha ett sån!
Frågan är vad den kostar, verkligen ingen som fotograferade i Volvos monter på Elmia? Jag vet att jag såg den där.

Ska in till Volvo på Tisdag i ett annat ärende och hoppas att de har fått in den nya brochyren då.
av Ragnarpe
I dag var jag o köpte en vanlig ljudkabel, 3,5 mm hane i båda ändar. Kopplade in den ena änden i Ipoden:en och den andra i AUX-uttaget som finns i min alldeles nya V50 bakom frontpanelen. Allt fungerade och nu har jag 30 GB Ipodmusik i bilen. Det finns plats för ytterligare 25 GB men det är en senare historia. Visserligen ser man inte låtarnas namn i bilens stereo och man kan inte styra Ipoden med bilstereons knappar, men ändå tycker jag att det här var en enkel lösning för 70 spänn!

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]