Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NightlyVega
restvärdet är kalkylerat till 150 000kr.
svårt att veta hur bra gissat det är.
såg en v40cc d3 my2014 på blcoket för 220k, vilket är den äldsta jag hittade.

men förutsatt att restvärdet är hyfsat rätt satt. så är 317kr/mån för service/försäkring/övriga avgifter och vinst för volvo.
en rätt hyfsad summa.. :)
Användarvisningsbild
av drawman
Har Du beställt bil ännu Nightly Vega?

Jag fick prel leveransdatum igår, 14/10 hämtar jag skönheten :D
av NightlyVega
drawman skrev:Har Du beställt bil ännu Nightly Vega?

Jag fick prel leveransdatum igår, 14/10 hämtar jag skönheten :D
nej, har inte gjort det...
kan fortfarande inte bestämma mig för om det är värt pengarna eller inte... :)

när la du din beställning? och vad blev det? :)
Användarvisningsbild
av drawman
NightlyVega, det skrev jag i början av denna tråden :wink: la beställningen den 28/7.
av NightlyVega
drawman skrev:NightlyVega, det skrev jag i början av denna tråden :wink: la beställningen den 28/7.
aa, då är jag med :)

jag börjar närma mig mer och mer att skaffa bil.. men vi får se :)
Användarvisningsbild
av drawman
@NightlyVega, det blir inte billigare än så här :wink: Bara att beställa! :lol:
av NightlyVega
drawman skrev:@NightlyVega, det blir inte billigare än så här :wink: Bara att beställa! :lol:
jodå, kan köpa nått gammalt vrak för ett par laxar på blocket... :)
men det är ju inte alls lika roligt... tyvärr :(

aja, kastar ur mig en snabb fundering till er som har "VOC" har ni ingen vanlig elektriskt motorvärmare alls?
funderar om jag skulle byta ut den elektriska mot VOC istället.. .:)
av Frippan
NightlyVega skrev:
drawman skrev:@NightlyVega, det blir inte billigare än så här :wink: Bara att beställa! :lol:
jodå, kan köpa nått gammalt vrak för ett par laxar på blocket... :)
men det är ju inte alls lika roligt... tyvärr :(

aja, kastar ur mig en snabb fundering till er som har "VOC" har ni ingen vanlig elektriskt motorvärmare alls?
funderar om jag skulle byta ut den elektriska mot VOC istället.. .:)
Hej. Jag ställde samma fråga till säljaren när jag beställde, han hade bara sålt en bil med kombinationen VOC och elektrisk motorvärmare. Det var till någon som hade bilen i kallgarage, så det är tydligen inte vanligt eller också hade han sålt väldigt få bilar.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har både elvärmare och VOC, men det har väl de flesta i norra delen av landet :wink: Annars är det risk att man laddar ur batteriet om man ska köra dieselvärmaren varje gång man ska iväg.. Så jag kör elvärmaren på jobbet och dieselv. när jag inte har tillgång till el. Å andra sidan får man ganska mycket diesel för dom 5000kr elvärmaren kostar

/Kalle
av NightlyVega
~Kalle~ skrev:Jag har både elvärmare och VOC, men det har väl de flesta i norra delen av landet :wink: Annars är det risk att man laddar ur batteriet om man ska köra dieselvärmaren varje gång man ska iväg.. Så jag kör elvärmaren på jobbet och dieselv. när jag inte har tillgång till el. Å andra sidan får man ganska mycket diesel för dom 5000kr elvärmaren kostar

/Kalle

alright, känns skumt att sälja bilar utan MV...

att den sedan kostar 7k för den elektriska måste ju vara ett satans skämt...hahaha

vet inte alls hur mycket VOC påverkar batteriet om jag använder den hela tiden, säljaren lär säkert säga att det är mycket bättre..
för jag tror inte att jag kommer åka speciellt mycket långkörningar öht.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]

Behövde byta bakre länkarmsbussning h&ou[…]