Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Allee skrev:spoiler
Jag blir aldrig klok på detta??? Först på med galonbyxor i svart plast så V70 bilen ska se ut som en terrängbil istället för en landsvägsbil. Sen monterar man en spoiler stor som en rysk helikopterplattform, värdig att platsa på en F1 bil i 350 km/h. Kombinationen är ju helt barock, som att montera lantbruksdäck på en Ferrari.

Ja, ja om det regnar ute kan man ju slå upp fikabordet och sitta torr under spoilern när man tar en paus från flugfisket utanför Arvidsjaur.

:-) :-) :-)
Användarvisningsbild
av EjS
Jag köpte också vinge för min xc70. Är inte så medveten om att det ser "sportigt ut" utan tycker bilen ser konstig ut utan vinge.

Men så är det med design. Har man råd blir man fåfänglig.

Lite grann som Steven Spielberg där nu säljer sin lyx-yacht för att bygga en ny till runt 1-2 mia sek med förklaringen: det befintliga designet erbjöd inte tilräcklig privatliv

Jaha!
av Alexas
apersson850 skrev:Alla har vi våra idéer. Själv anser jag att om man har fått för sig att bilkörandets själ ligger i att byta växel, då bör man allvarligt ta och fundera över hur man kör egentligen.
Varför ska man behöva ta sig en funderare på hur man kör om man gillar manuellt före automat? :S Konstigt påstående, alla har väll olika likes/dislikes med en bils drivlina? Det är klart att växlingen är ganska avgörande för hur en bil känns att köra. En bra respektive dålig låda kan göra en bil fantastisk lika mycket som den kan göra den dålig. Álla får köra precis vad de vill, utan att behöv ta sig någon funderare. Jag kan köra båda, föredrar manuell.
av Alexas
mattish skrev:V/XC70 ser dum ut utan helikopterplattan!

Bild

Tur att det är en smaksak...

Håller med! Kommer montera vinge på min om någon månad :) Bilen ser typ halv ut utan den.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Alexas skrev:
mattish skrev:V/XC70 ser dum ut utan helikopterplattan!

Bild

Tur att det är en smaksak...

Håller med! Kommer montera vinge på min om någon månad :) Bilen ser typ halv ut utan den.
Jag kan bara hålla med, inte särskilt vackert utan den..
av Allee
Beställde inte vingen för någon aerodynamisk effekt direkt, utan som många andra redan påtalat= bilarna ser för taskiga ut utan spoilern oavsett V/XC70.

Automat är ett självklart val för mig, finns ingen anledning att ta en med manuell.

Tanten har en V70 my12 manuell, tycker den känns som att dra runt med en stor slev i en kastrull med potatismos ungefär.
av tsint
Instämmer, vingen i sig är gigantisk och verkar nästan eftermarknad. Samtidigt så ser V70/XC70 extremt tråkig ut utan vinge - men tillsammans så gör de sig till en riktigt bra kombo.

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]