Moderator: Moderatorer

Idag har kylfläkten börjat låta som ett tröskverk, eller kanske lite mer som om man håller en pinne mot ett cykelhjul. Ljudet låter snabbare när fläkten snurrar fullt och avtar sakta när man stänger av bilen. :-(O)
Gissar att det antingen är något som ligger mot fläktbladet eller är det något lager i fläktmotorn som har skurit. Vad jag kan tyda av specen från när bilen var inne på skaderep för några veckor sen så var just fläktmotorn det enda som inte byttes, som är knutet till kylaren.
Blir att undersöka närmare i helgen eller ringa verkstaden imorgon och kolla om de bytte kylfläkten trots allt till en "ny" utbytes som inte var fullt fungerande...
Var inte så illa med kylfläkten som befarat, lyckades att "laga" det på egen hand idag :roll: Fyllde även på några liter vatten...
Idag blev det en grundlig tvätt och invändig städning.

ValetPro advanced Neutral Snow Foam som förtvätt, shamponering med Dodoo Juice Gloss workz. Avslutade med att bättra på mitt BBV T3 lackskydd, där föll valet på Pingens lack booster, mycket smidigt å lätt att lägga på.

Invändigt blev det fönstertvätt med Strovels, alla paneler torkades sen av med Chemical Guys Interior Quick Detailer, ett grymt medel som kan användas på all invändig plast, utan att efterlämna en kladdig å flottig yta. Avslutade med dammsugning, och behandling av gummimattorna, TruTest White Dressing.

Glömde bort hjulhusens plastskärmar som fick lite Chemical Guys Bare Bones på sig, även plasten under motorhuven fick smaka på TrueTest White Dressing. Och mina nya Michelin Pilot sport 3 fick lite Concept Contour däckglans på sig. 8) :-)-)
Senast redigerad av 2 agusta44, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 409
  • 410
  • 411
  • 412
  • 413
  • 1912
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3