Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Fick svar från honom nu "Hejsan har kolllat lite nu och jag hittar inget sånt till din bil.". Så var det med det! Konstigt att det ska kunna skilja kan man ju tycka. Eftersom det är exakt samma bil i princip, med samma funktioner. Är ju ingen större uppdatering? I så fall måste det vara så att Volvo bestämt att det inte får finnas i andra bilar tidigare än MY16 :)

Kan någon här verifiera om hon/han har detta på sin MY15?
av Niclas
volvobrasse skrev:Fick svar från honom nu "Hejsan har kolllat lite nu och jag hittar inget sånt till din bil.". Så var det med det! Konstigt att det ska kunna skilja kan man ju tycka. Eftersom det är exakt samma bil i princip, med samma funktioner. Är ju ingen större uppdatering? I så fall måste det vara så att Volvo bestämt att det inte får finnas i andra bilar tidigare än MY16 :)

Har du sensus infotainment med 7" skärm och en jordglob under "MY CAR"- knappen?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Niclas skrev:
volvobrasse skrev:Fick svar från honom nu "Hejsan har kolllat lite nu och jag hittar inget sånt till din bil.". Så var det med det! Konstigt att det ska kunna skilja kan man ju tycka. Eftersom det är exakt samma bil i princip, med samma funktioner. Är ju ingen större uppdatering? I så fall måste det vara så att Volvo bestämt att det inte får finnas i andra bilar tidigare än MY16 :)

Har du sensus infotainment med 7" skärm och en jordglob under "MY CAR"- knappen?
Jag har Sensus Connect High Performance 7". Ja, jag har en jordglob i panelen. Men trycker jag där så står det kontakta din verkstad för att köpa navigation något etc etc.
av Niclas
volvobrasse skrev: Jag har Sensus Connect High Performance 7". Ja, jag har en jordglob i panelen. Men trycker jag där så står det kontakta din verkstad för att köpa navigation något etc etc.
Det låter jättekonstigt för det låter som att du har allt som gör att det ska funka, har du anslutit bilen till någon form av internetkälla(ex. telefon)?
Eftersom enligt denna länk http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5167b6f67e så ska det bara fungera.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Niclas skrev:
volvobrasse skrev: Jag har Sensus Connect High Performance 7". Ja, jag har en jordglob i panelen. Men trycker jag där så står det kontakta din verkstad för att köpa navigation något etc etc.
Det låter jättekonstigt för det låter som att du har allt som gör att det ska funka, har du anslutit bilen till någon form av internetkälla(ex. telefon)?
Eftersom enligt denna länk http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5167b6f67e så ska det bara fungera.
Tycker också det är konstigt. Men våda menyerna som denna sida visar har inte jag, detta eftersom om jag trycker på nav-knappen så kommer bara den där texten upp" något i still med att jag inte har kartfunktion". Dock har jag ju navknappen :) Enligt Volvo där jag köpte bilen så är det bara en intankning av mjukvaran för att få det att fungera, då får jag u alltså 7000 kr paketet.

Å andra sidan så vore det konstigt om bilar som levererades med nav-knappen har tre olike versioner. En med en "sneakversion" av kartor, en annan med kartor som man betalat för och den tredje med ingenting alls men samtliga med nav-knappen. Skumt är det.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag har gott till botten med denna fråga. Fick följande svar från Volvo supporten: Det stämmer att det finns en "sneak version" av kartorna som är gratis. Den kom med alla MY16-bilar samt alla bilar MY15 tillverkade från v46 ska ha stöd för detta, dock har dom inte funktionen ännu. Det finns alltså ingen mjukvaruuppdatering för MY15-bilarna ute ännu. Den kommer släppas, men supporten säger att dom inte fått exakt datum ännu.
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]