Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
börne skrev:Nä... Att undvika S80N till fördel för en S80 från första generationen pga rost är ju bara löjligt.
Vilken forumit har påstått det?
av valln
Krollspell skrev:Lite märklig jämförelse detta.. Det finns inte en enda fördel med den gamla modellen vs den nya.

Det är lite som att säga att en Iphone 3 är bättre än Iphone 6..
Billigare pris är en fördel med den äldre modellen, en annan är att det finns riktigt stort utbud av jättefina bensinturbomotorer.
Med den senaste modellen har tyvärr diesel blivit mer och mer vanligt.
Användarvisningsbild
av börne
valln skrev:
börne skrev:Nä... Att undvika S80N till fördel för en S80 från första generationen pga rost är ju bara löjligt.
Vilken forumit har påstått det?
Det kanske du inte har påstått, men mycket snack om att det var bättre rostskydd förr. Medan dom som jobbar dagligen med V70II/S80N bilarna säger att dom inte rostar.

Sen har jag alltid haft väldigt svårt utseendemässigt för första S80 då jag tycker den är sjukt trist att titta på & har en S80N så jag är ju inte direkt opartisk.

Men har själv inte sett rost på dessa bilar som ändå dök upp hösten 2006 förutom nån här på forumet som visade ett stenskott ovanför rutan på en vit bil.

Notera att XC60 är bakhjulsdriven när […]

Häromdagen kom en eventuell indikation p&ari[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]