Moderator: Moderatorer

benny10: Apläckert! Helt rätt val du gjort :) Sitter inte nummerskylten lite till vänster?

Har själv "lerat" och vaxat bilen idag. Det var mycket spännande att prova detta, resultatet blev kanonbra, tack Meguiars som jag provade för första gången idag. :wink: Passade även på att byta till kromade blinkerslampor fram. Har dock knappt tittat efter hur det blev men får kika på det imorgon.
Micce: Underbart att köra med lera, har bara gjort det en gång tidigare men ska försöka hinna på söndag igen om vädret tillåter. Plötsligt blir bilen len som en barnrumpa. :D
grillchips skrev:Micce: Underbart att köra med lera, har bara gjort det en gång tidigare men ska försöka hinna på söndag igen om vädret tillåter. Plötsligt blir bilen len som en barnrumpa. :D
Hehe ja satan vad lent det blev, har nog aldrig fått det så lent o rent med några kemikalier, vet inte om resultatet syns men men. Blir nog till att behålla kromblinkersen fram
Bilagor
IMG_7646.JPG
IMG_7646.JPG (84.7 KiB) Visad 448 gånger
Micce1980 skrev:benny10: Apläckert! Helt rätt val du gjort :) Sitter inte nummerskylten lite till vänster?
Bra öga där Micce! :shock: Måste justeras lite! :wink:

Btw, snygg behanling av bilen du gjort. Skiner som en diamant!
Blev ett visst ett litet kvällsprojekt också. Fick äntligen montera mina belysta instegslister. Haft dem liggandes sen typ våren/ försommaren men kändes inte läge med tanke på att dom är batteridrivna och det ständigt varit ljust ute.

Helnöjd med resultatet! :-O)

Bild

De tidigare listerna från framdörrarna installerade jag bak istället. Instegsplåten är lite mer rundad där men med hjälp av varmluftspistol blev passformen ändå bra.

Bild
Fasen nu blev jag avis igen Benny! Letat i åratal efter eftermarknads-lister som är belysta till V50, men det finns inte och ingen verkar ha varit sugen på att uppfinna ett par. Snyggt!
Känner som grillchips, nu blev man avis :wink: Smart att sätta de gamla där bak, baksätespassagerare för mig verkar tendera att repa plåten där.

Edit: Vad är det för längd och bredd på de?
Tack grabbar! Kom faktiskt över instegslisterna sprillans nya i originalkartong för 800 kr ink frakt från UK på eBay. Vetefan om jag hade pröjsat de nästan 3000 kr som dem kostar hos Volvo, även om det blev grymt snyggt!

Micce: Helt rätt angående baksätespassagerarna! :x Här har du all info om listerna: http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 83042/2013

Grillchips: Kollade runt lite, men hittar heller inget till V50. Skumt! Du tror inte dessa från V60 funkar då?
Senast redigerad av 3 benny10, redigerad totalt 0 gång.
Idag lämnades bilen in för byte av bakvagnsbussnimgar, jäklar vad mycket bättre väghållning det blev när man hämta ut den den. Känns som ny i chassit nu. :-)-)
  • 1
  • 408
  • 409
  • 410
  • 411
  • 412
  • 1912
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3