Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goblin
Min säljare har fortfarande inte hört av sig så jag gissar att min senaste prognos V36-37 nu mer lutar åt tidigt V38. Riktigt kass leveranstid och information. Här imponerar VWs leveransprecision och information betydligt mer...
av Tobson01
Goblin skrev:Min säljare har fortfarande inte hört av sig så jag gissar att min senaste prognos V36-37 nu mer lutar åt tidigt V38. Riktigt kass leveranstid och information. Här imponerar VWs leveransprecision och information betydligt mer...
Hmmmmmm det verkar som att du får vänta väldigt länge på din V70.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Beställde XC70 D4 AWD Classic momentum, typ slutet på Juli (tror det va den 27e) och fick då leveranstid 4 oktober. Den 18 Augusti ändrade jag beställningen från momentum till summum. Kollade med säljaren idag och min leverans är beräknad att komma till handlaren den 17 oktober. Troligtvis blev den senarelagd på grund av Summum ändringen.

Testade dock att ringa till supportnumret som står på min volvo sidan, fick tala med en trevlig dam som sa att dom jobbar för fullt på att få i gång tjänsten att kunna se leverans, och att det inte borde dröja innan det är igång igen.
av Tobson01
Statsminister skrev:Beställde XC70 D4 AWD Classic momentum, typ slutet på Juli (tror det va den 27e) och fick då leveranstid 4 oktober. Den 18 Augusti ändrade jag beställningen från momentum till summum. Kollade med säljaren idag och min leverans är beräknad att komma till handlaren den 17 oktober. Troligtvis blev den senarelagd på grund av Summum ändringen.

Testade dock att ringa till supportnumret som står på min volvo sidan, fick tala med en trevlig dam som sa att dom jobbar för fullt på att få i gång tjänsten att kunna se leverans, och att det inte borde dröja innan det är igång igen.
Vi får hoppas att det stämmer, skulle vara kul att kunna följa bilen på väg hem till mig.
av Tobson01
AndreasThn skrev:Beställde min V70 Classic summum den 24/8 och den skall preliminärt komma till handlaren den 22/9 :D
Första Volvo för min del skall bli kul 8)
Det låter nästan för bra för att vara sant, min säljare har sagt att normalt är det 8 veckors leveranstid på V70:n. Grattis till nya bilen förresten!!
av pasten
Beställde min V70 den 24/6, beräknad lev till handlaren (enligt säljaren) 22/9.
Kanske får BLIS då? :D
av Goblin
Kontaktade min säljare igen och nu har jag iaf fått regnr, trots detta så kunde han inte ge någon exakt tidpunkt än. Ända var att deras verkstad snart skulle vara klar med slutliga fixeriet....
av Anders Classic
Väntar också. Beställde 3 augusti och beräknad nedkomst är v39-40.
Blev en V70 D4 Classic Momentum Aut med Technic pkt och PS. Även laminerade rutor drog jag till med. Nu skall min D2 2012 bort. En bil jag varit nöjd med.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 116

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]