Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Chrasher
CarMan skrev:
Chrasher skrev:
nebo_74 skrev:Vad kostar en 8000 milars service på volvo ????
För att vara exakt.....2496 kr :D
hur fan kan du ge et exakt pris, när ingen tar lika mycke för att göra det?
Jo för fnn hörrudu...... så skrev jag tyvärr lite för snabbt och borde istället skrivit att "jag" betalade det beloppet hos "vår" verkstad. Inlägget var i all välmening och jag inser nu i efterhand att det kunde tolkas fel.

Sen tycker jag att du borde skärpa till dig med ditt språkbruk. Varför så aggressivt?? Skärpning.
av Seafront
Hos Solna Bilteknik missar man säkert den mystiska ”goodwillen” men garantier gäller väl fullt ut? Eller hur?

Deras serviceprotokoll finns att ladda hem på hemsidan, man kan se att det görs både kontroller och byten men om det är i samma omfattning som Volvo verkstäderna vet jag inte…

http://www.solnabilteknik.se/sidor/bilservice.html

/
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
volvoR+s60 skrev:
CarMan skrev: !!! enligt din länk så har dom inga kontroller, bra matrial byten!
dom grejor som byts följer heller inte volvos service schema.

jag tycker det låter dyrt om man jämför vad man får för pengarna
mm, där har carman rätt!
Hehe 18000 mils services var billigare hos volvo en hos solnabilteknik.
Men annars kanske de är billigare.
genom att solna biltekning enligt hemsida kör en egen påhittad service, så är det ju som att jämföra äpplen o päron. det är ju inte samma saker i servicarna !!!
du har altså sumpar alla a garantier & goodwill genom att du inte gör det som enligt tilverkaren ska göras & gu betalar ju dyrt för det som faktiskt görs!
dkulle en aktoriserad verksta göra endast det som görs på solna bilteckniks service schema, såskulle ju dom vara ännu billigare!

Det vet vi ju inte om dom är billigare.
Kanske hos dig ,men inte säkert hos alla.
av TomZaj
Ska lämna in min XC70 -01 för 8000 mila service på Bilia i Eskilstuna, de vill ha 2100:- för det. Är väl helt ok pris?

// Tommy
Användarvisningsbild
av henrik_6
Hade min inne på Volvo i Kristianstad i måndags...

ungefär 2700:- skulle dom ha..

Men jag fick byta kul-led vänster undre och en upphängningsanordning till avgassystemet..

så det slutade på 4000:-
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]