Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Men ingen hill descent control. Jag gillar den "syntetiska lågväxeln" när släp ska trixas fram på besvärliga underlag.
av Nimrod23
Allee skrev:Det blev en xc70 d4 awd Classic sport istället, 363:- med en massa Lull Lull, leverans 10-12 veckor ;)

Ok, vad ingår i en massa lull lull då? Nyfiken pga det låga priset på 363.000kr.
Användarvisningsbild
av EjS
VolvoB20 skrev:
Alexas skrev:Haha. Av Volvos modellprogram måste xc70 vara ditt största hatobjekt :D
Nejdå, jag är supernöjd med både XC70, D5ans goa vrid, utrymme, komfort, förbrukning är kanon, inga problem att köra 650 mil ToR Neapel på 0.63 och ändå komma fram utan att vara trött.

Men plasten på XC70 och att den biliiga Haldex Gen 5 är riktiga nedköp som inte samlar några poäng hos mig

Åkte V70 D5 AWD innan och den gjorde faktiskt allt ännu bättre, med 15 cm markfrigång istället för 21 cm så gick det ju att gränsla 15 cm stenar som dyker upp och det räcker för mig, det är ju lika mycket som en alltrack, på köpet får man bättre prestanda, lägre förbrukning och en bil som håller färgen och är lätt att hålla ren.
Ja folk är fåfängliga när det gäller design. Men om de lägger pengar på xc-look kan de väl också köpa ny plast efter 10 år. Jag har också lackat om ibland efter lackskador. Kostar samma som ny plast för hela bilen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vad kostar det igentligen? Det är ju 14 st plastbitar att byta, jag har hört allt från 9.000 till 27.000 kr för samtliga bitar.

Jag har inte hört någon som bytt alla.
av thewhitecar
Gratulerar till den nya bilen Allee !

Det kan vara bra att "bolla" lite funderingar och prisbilder
--för ofta står man där ensam mot en proffsförsäljare och funderar om man gör en bra affär-

och det är stora pengar !!
av Allee
Tack!
Det är en d4 awd ska tilläggas, det mesta jag menar med Lull Lull är det som är med paketet vilket är väldigt mycket tycker jag, men utöver det så är det vinterhjul, demt. dragkrok, voc, spoiler och stänkskydd.

De "gamla" demobilarna jag tittade på hade inte i närheten utav samma utrustning för 330-340..
av Alexas
Noodles skrev:
Alexas skrev:
Byte av olja i lådan bland annat
Bland annat? Vad mer menar du... :)
+ Inköpspris (Kanske får du tillbaka det vid försäljning) Hade tänkt behålla bilen många många år så inte aktuellt för mig att tänka på andrahandsvärdet.

+ Högre förbrukning

Och enlig mig tappar man hela känslan av att köra bil. Visst det är väldigt bekvämt men jag tycker det förstör känslan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Alla har vi våra idéer. Själv anser jag att om man har fått för sig att bilkörandets själ ligger i att byta växel, då bör man allvarligt ta och fundera över hur man kör egentligen.
Jag kan köra vilket som. Den jag har nu är den första automaten sedan mina föräldrar hade en automatväxlad andrabil i slutet av 70-talet. Men jag kör gärna automatväxlat. Speciellt smidigt är det förstås om man hamnar i köer och när det ska trixas med släp, speciellt om det är dåligt underlag och går tungt. Med välkyld olja (numera går det via värmeväxlare till vattenkylaren) är det mycket bättre än vanlig lamellkoppling.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]