Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DufuS112
Hej!! Jag har en fråga! Jag kör med ovanstående funktion på-slagen, men har på senare tid uppmärksammat att den inte verkar funkar om man lyssnar på en radio-station som t.ex. the voice eller nrj! (Lyssnar ej på någon annan, så vet inte om samma sak inträffar där) Men att den däremot funkar när man lyssnar på CD!Stämmer detta?, eller har ja bara haft "otur" och inte hört nån trafikinfo när jag haft radion på? Någon som vet om den är programmerad att inte söka efter trafik-info med radion på? utan bara när man lyssnar på cd eller kassett?
Användarvisningsbild
av Driver64
I instruktionsboken står det i avsnittet om Trafikinformation (TP):
Om kassett eller cd spelas när radion tar emot ett trafikmeddelande, bryts respektive funktion och meddelandet hörs med den volym som valts för trafikinformation.
Användarvisningsbild
av DufuS112
Driver64 skrev:I instruktionsboken står det i avsnittet om Trafikinformation (TP):
Om kassett eller cd spelas när radion tar emot ett trafikmeddelande, bryts respektive funktion och meddelandet hörs med den volym som valts för trafikinformation.
Jo, har också läst detta, fast det var inte det jag frågade efter :wink: ska inte den radiostation man lyssnar på också brytas(t.ex the voice), om ett trafikmeddelande tas emot på en annan radio-kanal?Alltså om jag lyssnar på The voice som inte sänder ut trafikmeddelanden, så vill jag kunna ta emot de meddelanden som sänds i nån av "p-kanalerna"(typ P4), just dom som jag får höra om jag har CD:n på! :roll:
Användarvisningsbild
av Driver64
Citerar instruktionsboken igen:
När apparaten är i kassett- eller cd-läge söker radion i bakgrunden automatiskt efter en FM-station med stark signal som sänder trafikinformation.
Alltså har man bara denna funktion då man lyssnar på kassett eller cd skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av DufuS112
Driver64 skrev:Citerar instruktionsboken igen:
När apparaten är i kassett- eller cd-läge söker radion i bakgrunden automatiskt efter en FM-station med stark signal som sänder trafikinformation.
Alltså har man bara denna funktion då man lyssnar på kassett eller cd skulle jag tro.
Aja, du menar så :) hmm, jo var väl nästan det jag trodde, även fall jag inte tycker det framgår jättetydligt i instruktionsboken. :???: Men tack iaf :wink:
Användarvisningsbild
av Driver64
Tack själv, när jag läste instruktionsboken nu så såg jag att man genom att trycka på TP-knappen kan slippa lyssna på ointressanta pågående trafikmeddelanden och radion går då tillbaka till sitt sökande efter nya trafikmeddelanden. Det har hänt mig flera gånger att vissa radiostationer glömmer att "släppa" trafikinformationssignalen så att det tar evigheter med plågsam skvalmusik innan jag får återgå till att lyssna på min musik. :)
Användarvisningsbild
av Driver64
Förresten, du har ju en HU-603 och då kan du ju ta in din favoritradiosignal från en extern radiomottagare via en sån där kassettadapter och då får du ju precis den funktion du är ute efter! :)
Användarvisningsbild
av Scania
Trafikinformationen fungerar även om man lyssnar på valfri radiostation, på samma sätt som det gör när man lyssnar på CD eller kassett. Du har förmodligen bara haft "otur" som du säger, att dom inte sänt trafikinfo just när du har lyssnat på radio.
av HenkeG
Hej!
På min bil måste man ha nån av P kanalerna (P1,P2,P3,P4,P5) för att jag ska kunna ta emot såna sändningar. Trafikinformationen bryter inte in när jag lyssnar på andra stationer. Så alltså om jag vill ha trafikinfo när jag lyssnar på CD är jag tvungen att ställa in nån av ovanstående kanaler.
Vänliga hälsningar, Henke
Användarvisningsbild
av DufuS112
Driver64 skrev:Förresten, du har ju en HU-603 och då kan du ju ta in din favoritradiosignal från en extern radiomottagare via en sån där kassettadapter och då får du ju precis den funktion du är ute efter! :)

Jo det skulle ju vara ett alternativ förstås :P

"Scania" är du helt säker på det?? Känns inte så nämligen, eller kan det vara beroende på hur stark signal man har på den radiostation man lyssnar på så att inte TP "tränger igenom"?

Däremot det som "HenkeG" skriver låter nästan ännu konstigare! :wink:
Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr