Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av keroan
crumpets skrev:keroan menar du att man kan ha BLIS i bilen, men ej knappen för detta? :O
Ja. Har man rattvärme, Lane departure Warning, Parkeringshjälp, start-stop mm så räcker inte knapparna till, så man har prioriterat bort BLIS-knappen. Man måste gå in under My Car-inställningar-stödsystem och bocka av BLIS för att stänga av.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, det är riktigt. Jag har en knapp för BLIS, men jag har ju heller ingen rattvärme, för det hade inte återkommit från det döda redan 2012. Däremot fanns det att få till den 744 GLT 16 valve som jag köpte 1989...

Men BLIS går att stänga av i menyn MY CAR.
av Ronne
keroan skrev:
Ja. Har man rattvärme, Lane departure Warning, Parkeringshjälp, start-stop mm så räcker inte knapparna till, så man har prioriterat bort BLIS-knappen. Man måste gå in under My Car-inställningar-stödsystem och bocka av BLIS för att stänga av.
Det finns till och med en priolista för dom som vill smacka in mycket extraprylar:

Om alla platser för strömställare är upptagna så ska en strömställare med funktion tas bort i prioordning enligt bild:
Bilagor
de.jpg
de.jpg (19.33 KiB) Visad 5448 gånger
Användarvisningsbild
av MartinS
Att vänster är känsligare är inte alls konstigt, vänster skall bete sig helt annorlunda än höger vilket naturligtvis även påverkar antalet felindikeringar, läs instruktionsboken....
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja, något verkar ju galet om den felindikerar såååå ofta. Min gör det då och då, men jag ser det inte riktigt som ett problem, man får ju ha i beaktande att det är en kamerabild som skall tolkas av en dator.

Jag ville bara belysa att höger och vänster har olika beteende, och de skall de ha.
Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]