Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Magnus308 skrev:
Om du menar EBC så är mitt enda råd stay away!
Har aldrig sett så mycket problem med bromsklossar som med dessa, Kvaliten verkar minst sagt ojämn och tveksam.
Yes menar EBC red stuff,green, yellow .... Vissa säger de är sämre än original belägg. ;-//
Nexus skrev:
Magnus308 skrev:
Har aldrig sett så mycket problem med bromsklossar som med dessa, Kvaliten verkar minst sagt ojämn och tveksam.
Yes menar EBC red stuff,green, yellow .... Vissa säger de är sämre än original belägg. ;-//
Riktigt så illa är det inte. Jag tror många av ryktena beror på att en del affärer säljer in Greenstuff/Redstuff som om det vore värsta sortens racing/banbelägg vilket det inte är, och många har då fått en dålig erfarenhet av dem. Använder man dem till vad de är konstruerade för: sportig gatkörning (greenstuff för lättare bilar, redstuff för lite tyngre) så fungerar de bra.

Till Volvon köpte jag ATE skivor och belägg ifrån Tyskland när det var dags att byta.
Brembo skivor bak Biltema fram bak så skakar det rätt bra vid lätt inbromsning på av fart från motorväg.
Bromsbelägg okänt märke förra ägaren och jag monterade skivor etc för ett par år sedan.
märks när man åkt en bit och bromsat lite. Allt är inkört o monterat efter konstens alla regler.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Magnus308 skrev:
Nexus skrev: Håller på uppdaterar till 302 mm skivor fram och går i tankarna på vassare belägg men dessa stuff belägg får dålig kritik på div forum..
EBC belägg hade jag på min hoj fram de jag hade var helt odugliga bromsa knappt alls. slängde dem i soptunnan sen vart det
SBS belägg som jag brukar sätta i alla hojar ja haft. Då funka det direkt.
gubbstrutt skrev:
Magnus308 skrev:
Nexus skrev: Håller på uppdaterar till 302 mm skivor fram och går i tankarna på vassare belägg men dessa stuff belägg får dålig kritik på div forum..
EBC belägg hade jag på min hoj fram de jag hade var helt odugliga bromsa knappt alls. slängde dem i soptunnan sen vart det
SBS belägg som jag brukar sätta i alla hojar ja haft. Då funka det direkt.
Beläggen har två sidor. Ena sidan ska vara mot kolven och den andra mot bromsskivan. Blir det fel där då förstår ja att bromsarna tar dåligt.
Första gången ja monterade EBC skivor och belägg va för 9 år sedan.
Å faan säger du det hade jag ingen aaaaning om :lol: haha .
I vad monterade du dina EBC belägg då var det i en hoj?.
Kan du beskriva lite närmare än vad du gjorde här hur jag gör för att få i beläggen rätt jag har ju bara skruvat med hojar 25 år? :) ..
Något mer jag bör tänka på?
Ja ja det var en bil :) . Var det ALLT du kunde svara på :shock: . framledes kan du ju ge fan i o komma med sånt där skit :idea: .
Nu är det så att jag faktiskt testat EBC på både bil o mc med ungefär lika dåligt resultat vad kan detta komma an på då är det otur perra 83???
Motering inkörning korrekt utfört på samtliga fordon.
Jag pysslar inte med racehojar eller racebilar.
Nu har jag gjort det lätt för dig bara en fråga :)

Jag väntar ännu perra83 är nyfiken på detta EBC fenomen. I bilarna har jag haft de flesta märken man köper över disk vad gäller belägg o skivor Biltema med inga bekymmer bortsett från mina skakande brembo skivor på bilen bak. Den grejen (kan) vara att förre ägaren inte körde in skivorna
riktigt då det skakat sen jag köpte bilen.
Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]

V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Hur ser denna process ut?