Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Hej! Det vart ett köp och 60 mil senare är jag hemma med pärlan. Vilken underbar motor och chassie.
grattis, visst är det en härlig kombi! Blir bara bättre m Polestar:-)

/Fredrik
av Volvo_S60
Detta kan kanske vara ett alternativ till er som söker en T6:a? Dock en XC70 2010, men var själv sugen på den, men fegade ur och köpte en nyare D4:a :oops:
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... 9.htm?sa=1
Användarvisningsbild
av the_dolph
Testade med advanced samt sportläge mot slutet, den gick som ett skott :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Grattis till en grym bil, kul!
Användarvisningsbild
av Its1more
Har du koll på om den har hastighetsberoende servostyrning? Den går då att ställa i tre olika lägen via menyn i bilen.
Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Testade med advanced samt sportläge mot slutet, den gick som ett skott :)
Ja, man småler mest hela tiden... :D När du sen får Polestar i så kommer den bli ännu piggare och rappare. Det som är lite häftigt med polestar är gasresponsen samt att den fortsätter mata på ordentligt även om man närmar sig 200-strecket. Advanced i Four-C är grymt! Jag har ju det i min XC70 och eftersom den är högre så gör Four-C STOR skillnad. Jag kan ta skarpa kurvor i höga hastigheter utan problem, den blir riktigt hård i fjädringen.

Var den fin i lacken och inredning?

Riktigt kul att du hittade en till sist. Hoppas verkligen du blir nöjd med den.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av pang58
Stort grattis! :)
Användarvisningsbild
av the_dolph
Det fanns några mindre stenskott men inget som störde. Lacken är i bra skick. Hur hittar jag inställningen om ratten. Om man ska byta lampor, visst är det bara att dra ut hela lyktan? Går det att se dvd film i gps skärmen?
Användarvisningsbild
av Steffe3
the_dolph skrev:Det fanns några mindre stenskott men inget som störde. Lacken är i bra skick. Hur hittar jag inställningen om ratten. Om man ska byta lampor, visst är det bara att dra ut hela lyktan? Går det att se dvd film i gps skärmen?
Angående lampan, ryck dom två sprintarna (tältpinnarna) och lossa anslutningskabeln (kan sitta ganska hårt om den inte har varit lös på ett tag).
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]