Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Jag har fått massa vatten på golvet på förarsidan fram, det är "dyblött" vad kan det vara för fel lr är det bara att man har dragit in snö i bilen?

Tacksam för svar/Nicklas.
av Dykaren
vrålvolvon skrev:Hej!

Jag har fått massa vatten på golvet på förarsidan fram, det är "dyblött" vad kan det vara för fel lr är det bara att man har dragit in snö i bilen?

Skulle gissa på att det med ganska stor sannolikhet är på grund av att det är löv och skräp till dräneringen där slangarna till värmepaket osv går. Alltså vid torpedväggen så är det väl ett utrymme även på 850:n? Kör ner näven och kolla om du blir blöt.
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Undrar om golvet kommer att börja rosta nu när det har varit vatten belaggt under en tid?

Tror ja hittat felet iaf, tror att dräneringen i golvet på förarsidan fram sitter igen, är det en rimmlig lösning? endast vatten på förarsidan...

av Dykaren
Torpedväggen är den vägg som sitter mellan motorutrymmet och cupen. Det sitter alltså ingen dränering i golvet. Du måste alltså öppna motorhuven och leta reda på var slangar till värmepaketet osv sitter.
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Är det nån som har en bild på vart dräneringen till golvet på förra sidan fram sitter?

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Dräneringen till golvet är det en slang, eller är det ett hål eller hur ser det ut?

/Nicklas.
av Dykaren
vrålvolvon skrev:Hej!

Dräneringen till golvet är det en slang, eller är det ett hål eller hur ser det ut?

/Nicklas.
Jag säger det igen -Dräneringen jag pratar om sitter alltså inte i golvet. Vattnet kommer troligtvis av att det samlas vatten intill torpedväggen där värmepaketet och slangarna till det sitter. Dom ligger som i en "låda" och det är i den lådan som vattnet samlas. I botten på den "lådan" är det ett hål och det är troligtvis det hålet som är igensatt. Så är det på många andra bilar, jag är inte helt säker på att det är så på 850:n men jag tror där så jag skulle börja där.
Användarvisningsbild
av ankman
Börja med att ta bort plasten mellan rutan och motor ytrymmet och ränsa där så hittar du till slut botten och där ska det sitta ett hål som leder vatten till hjulhuset
Användarvisningsbild
av Role
Du är säker på att värmesystemet inte läcker.

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]