Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sellman
hej igen

då kommer man till problemet med ordentlig fastsättning av extraljusen, jag har sett ett trippel "hella montage" som satt på någon form av snabbfäste, det såg verligen stabilt ut! kan ju vara bra om man vill plocka av dom typ till sommaren eller så, samtidigt så vill man ju inte att ljusen skall fladdra, hur göra på bästa sätt men med så lite åverkan som möjligt på bilen?

vilken typ av infästning är bäst på de olika ljusen

tacksam för svar

/sellman
av perjak
Jag har haft två varianter av treljusfästen.
Jag har haft Light-on på en Audi. Det är en välbyggd, stabil båge som du sätter fast på bilen med snabbfäste. Den blir inte helt stum utan vibrerar i större gupp.
Nu har jag en standardplåt bakom nummerskylten (V70N) och den sitter helt stumt. Ljusen är stagade i grillen med kulleder så vill jag ta bort arrangemanget skruvar jag bara loss plåten som sitter bakom nummerskylten och lyfter av det. Givetvis har jag delat kablaget innanför nedre grillen så att jag kan sära dom där.

Slutsats. Vill du kunna plocka ljusen av och på flera gånger i veckan, välj light-on. Nöjer du dig med att byta vid höst/vår, välj lösningen med plåten.
av Addekarlsson
Dessutom, är du det minsta lilla rädd om ljusen, så går lighton fetbort, eftersom det är att underlätta för tjuvarna som vill ha extraljus. Det som är lätt för dig, är oxå lätt för tjuven, tänk på det. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Karlsa
Hej!

Om du använder Light On på v70 eller 850 så hamnar "låsskruvarna" innanför huven, och då är det inte lätt för dom som inte kan skilja på ditt och mitt.
Och så görs det ju i Jämtland! ( smygreklam??) Jag har haft ett flertal olika bilar och detta fäste, fungerar riktigt bra. Men har sett att på en del bilar så hamnar "rubbet" på utsidan, och då är det ju bara att plocka bort det av vem som helst. Men tanken är ju då att man själv ska plocka av dom när man lämnar bilen nån stanns.

Lycka till!! :D

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]