EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
aka06iah skrev: lör 20 jul 2024, 10:42 Hej! Vad tror ni om kommande initial tillgång på EX90 när de första åken börjar komma ut på marknaden? Kommer det gå att få tag på en oerhört lätt begagnad EX90 typ runt årsskiftet?
Mycket tveksamt, skulle vara om någon av de första kunderna är missnöjd och byter in/lämnar tillbaka...
Demobilar (om de finns) brukar inte bytas ut så nära inpå leverans.
av toppo
aka06iah skrev: lör 20 jul 2024, 10:42 Hej! Vad tror ni om kommande initial tillgång på EX90 när de första åken börjar komma ut på marknaden? Kommer det gå att få tag på en oerhört lätt begagnad EX90 typ runt årsskiftet?
Det är nog väldigt tveksamt. Varför inte beställa en ny? Preliminär leverans uppges vara i mars och du lär få rabatt på en ny.
av aka06iah
Hej igen! Jaha, jag har inte ens kollat nuvarande leveranstider vid beställning typ nu, tänkte att det var 1,5-2år bort. Men då tar det sig så småningom alltså! Är det typ oktober första leveranserna börjar rulla ut till kunderna som det ser ut nu?
av AliM
Jag har ägt olika modeller av Volvo i 14 år och nu har jag beställt en EX90. Leveranstiden beräknades till juli-augusti, men jag har fått besked om att bilen nu förväntas levereras först vecka 2025. Jag har alltså väntat i nästan ett och ett halvt år.

Jag har tidigare provkört EV9 och jämfört den med min nuvarande XC90. För mig är det två skilda världar när det gäller komfort, säkerhet och körglädje – Volvo slår EV9 med hästlängder. Frågan är om jag har tålamod att vänta längre.

Nyligen fick jag också veta att minst tio funktioner inte kommer att vara tillgängliga i EX90, vilket förvärrar situationen. Jag tänker vänta tills jag kan provköra EX90, vilket förhoppningsvis blir inom den närmaste månaden. Efter provkörningen kommer jag att kunna avgöra om den är lika bra som min nuvarande bil. Om den inte är det, kommer jag att köra min XC90 ett tag till och eventuellt överväga en annan bilmodell.
av aka06iah
God morgon! Jag är lite nyfiken, några färska nyheter kring leverans av EX90?
av Viggan
Jag lyckas inte få någon kompensation från Volvo pga uteblivna funktioner. Har någon av er andra som beställt EX90 fått kompensation?
av Saabturbo95
Min säljare har inte ringt än och sagt att bilen har fått leveransdatum så ingen dialog med dem än. Men tror chansen är liten på att gå någon kompensation tyvärr :-(
av Plattanibotten
EX90 demobilar kommer ut till handeln V42 och V43. Det innebär, för mig, att dessa kommer ut endast 2 veckor innan jag får min EX90 levererad. Hämta ny bil med dubbdäck är inte roligt...
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 45
Interiör i nya XC60 2025.5

Hejsan en undran.. Interiören verkar mycket m[…]

Om någon har mer bra info till mig som newbi[…]

Med tändningen på borde du ha konstant[…]

Byta spridare