EX30(24-), EX90 (25-) relaterade ämnen.

Moderator: Moderatorer

av Saabturbo95
Fortfarande vecka 15.
Handlaren har hela tiden sagt vecka 11 till mig, så hoppas Volvo på sin sida har lagt på 3 veckor för leveransförberedelser på bilen 😅
av Ingenjören
Min leveranstid har länge varit angiven till vecka 22, men nu är den uppdaterad. Nu säger Volvo vecka 25. Vi får väl se om de hinner skjuta fram den några gånger till innan dess…
av JAAAAX
Beställde min bil december 2022. Hösten 2024 fick jag beskedet att bilen ska levereras månadsskiftet feb/mars 2025. Förra veckan fick jag info om att den redo för leverans från fabrik, så förhoppningsvis håller leveranstiden denna gång...
av Saabturbo95
Då är vi nog i samma leverans, har dock fått att min kommer första veckan mars. Har nu stått i ca 2 veckor att den är producerad och väntar på att lämna fabriken. Håller tummarna den kommer i mars och även att har lite bättre mjukvara än vad man läser online gällande dom bilarna som är levererade i Usa och övriga världen :x
av Ingenjören
Ja, det känns ju bra att de nu släppt ett paket med uppdateringar. Jag undrar hur omfattande det är och framförallt hur mycket fler kända buggar som inte hunnits fixas. Jag hoppas verkligen att det värsta är åtgärdat nu så att bilen är tillräckligt klar för att kunna användas utan bekymmer i vardagen.
av Gripp
Jag måste ge er som pallar vänta en eloge! Jag beställde nästan omgående, men valde att hoppa av när levtiderna började barka iväg. Pratade med en handlare igår som sade sig kunna leverera bilar i august om jag beställde nu, men han ville såklart inte garantera något...
Jag avvaktar lite till innan jag lägger en ny beställning. Bilen vi köpte istället ska bytas i slutet på året och vissa i familjen längtar tillbaka till Volvo...
Handlaren pratade om några väsentliga uppdateringar till 2026 års modell, t ex riktig skinnklädsel :-o
Gripp skrev: Igår, 20:46 Handlaren pratade om några väsentliga uppdateringar till 2026 års modell, t ex riktig skinnklädsel :-o
Ska bli intressant att se om det är någon helt ny klädsel eller den ventilerade som finns på andra marknader.
.
EX90 (DE).jpg
EX90 (DE).jpg (88.54 KiB) Visad 278 gånger
EX90 (DE 2).jpg
EX90 (DE 2).jpg (128.53 KiB) Visad 278 gånger
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
Uppdatering XC60