Moderator: Moderatorer

mikethebik skrev:Inte idag men igår tvättade jag nyförvärvet och fick även efter-rekonda den proffs-rekondade bilen...
Dörrarnas underkanter var inte proffsigt utförda, i övrigt fanns egentligen inget att anmärka på så nu har vi en synnerligen fin XC60 i carporten så hustrun slipper frysa om fingrarna till vintern :-)
Hittade en till slut med de specs vi vill ha, inte helt lätt då de flesta är murrigt mörka inuti...

Mike
Snygga fälgar!!! Dem har man inte sett så ofta, riktigt snygga! Grattis till en fin bil!
grillchips skrev: sön 01 jul 2018, 09:13 Tjusigt Mike! Jag gillar verkligen den där tvåfärgade ratten. Så mycket roligare än den helblonda och det händer lite mer än en helsvart. Hade gärna haft ljus inredning i vår V90 men med två småungar så kändes det som att skjuta sig själv i foten.
Jo, med kids i bilen blir det oundvikligen mer att hålla efter :-)
För egen del är barn-i-bilen-tiden över, så att hålla efter denna är en barnlek :-D :-D

Mike
fjohan82 skrev: sön 01 jul 2018, 09:07
mikethebik skrev: sön 01 jul 2018, 08:55 Inte idag men igår tvättade jag nyförvärvet och fick även efter-rekonda den proffs-rekondade bilen...
Dörrarnas underkanter var inte proffsigt utförda, i övrigt fanns egentligen inget att anmärka på så nu har vi en synnerligen fin XC60 i carporten så hustrun slipper frysa om fingrarna till vintern :-)
Hittade en till slut med de specs vi vill ha, inte helt lätt då de flesta är murrigt mörka inuti...

Mike
Grattis till fina bilen! :-)
Tack!

Mike
Volvordesign89 skrev: sön 01 jul 2018, 09:21
mikethebik skrev:Inte idag men igår tvättade jag nyförvärvet och fick även efter-rekonda den proffs-rekondade bilen...

Mike
Snygga fälgar!!! Dem har man inte sett så ofta, riktigt snygga! Grattis till en fin bil!
Tack! Fälgarna är skitsnygga men inte de lättaste att tvätta då de har många tvära kanter som svampen inte så lätt kommer åt, 20" är dessutom lite ljudligare, speciellt på våra grova dubbslitna vägar.

Mike

Mike
SNYGG!!!!

Jag ville egentligen helst ha den röda färgen på den jag beställde. Tanten la in sitt veto. :-D Inte en röd bil IGEN!! (senaste fyra av fem var röda. :-/ )
Det råkade bara bli en röd igen då kravet var en bil med "färg" på och rätt inredning och utrustning. Det hade funkat med blå eller svart också, men den röda är asläcker! Praktiskt också att bättringsfärgen redan fanns i garaget då den vi lämnade hade exakt samma färg, det sparade vi ju typ 75 spänn på :-D :-D

Mike
Polerat upp min gamla S70 som jag ägde mellan 2004-2007 och återköpte i höstas då den dök upp på Blocket. Yngste sonen får den nu och det är klart att den ska vara snygg!
Påställning och besiktning på fredag :-)
Jag är impad över kvaliten på dessa modeller, 19 år gammal, drygt 27.000 mil och inte en rostfläck! Inredning i mycket gott skick fortfarande.

Mike
Bilagor
IMG_9945.JPG
IMG_9945.JPG (82.69 KiB) Visad 1406 gånger
IMG_9946.JPG
IMG_9946.JPG (96.87 KiB) Visad 1406 gånger
IMG_9947.JPG
IMG_9947.JPG (85.48 KiB) Visad 1406 gånger
IMG_9949.jpg
IMG_9949.jpg (68.87 KiB) Visad 1406 gånger
Just den där modellen gillar jag skarpt, min far hade en 00a som han tyvär fick sälja för 6år sedan.

Otrolig komfortabel bil och som du säger. Verkar de klara sig bra mot rosten, de få man ser iaf. De växer ju inte på träd direkt
Mycket komfortabel och bra bil, just denna gillade jag skarpt, men den fick lämna plats för en XC90 för 11 år sedan, så när den dök upp på Blocket i november kunde jag inte motstå att köpa "hem" den igen och nu får yngste sonen ta över som brukare.
En bil som fortfarande har hög säkerhet men är billig att äga och driva.
Misstänker dock att far får fortsätta serva och sköta sådana detaljer även fortsättningsvis då sonen kommer att sakna faciliteterna för detta där han bor. :-)

Mike
Vaxat fälgarna och lagt lite gummibehandling på däcksidorna.
Svarta fälgar som drar till sig vägdamm är ingen bra kombination...
  • 1
  • 957
  • 958
  • 959
  • 960
  • 961
  • 1912

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)