Moderator: Moderatorer

Steffe3 skrev: fre 29 jun 2018, 10:39 Här har dom börjat leverera post med ProLog (tidningsbud), kanske nåt liknande? :)
Aha, ja så kan det absolut vara :-)
EbbevonVolvo skrev:Oisolerat garage och tydligen utan golvvärme? Var ligger dina prioriteringar? ;-)
Golvvärme och avlopp fixar jag när vi bygger om garaget, nu kommer jag se till att isolera och få lite fina ytor, utan att lägga ner en förmögenhet i det.
grillchips skrev:
EbbevonVolvo skrev:Oisolerat garage och tydligen utan golvvärme? Var ligger dina prioriteringar? ;-)
Golvvärme och avlopp fixar jag när vi bygger om garaget, nu kommer jag se till att isolera och få lite fina ytor, utan att lägga ner en förmögenhet i det.
Nu vet du dessutom vart dina 25kvm fri utbyggad via Attefallsreglerna ska hamna. Dubbelgarage! ;-)
Lövet skrev:
grillchips skrev:
Nu vet du dessutom vart dina 25kvm fri utbyggad via Attefallsreglerna ska hamna. Dubbelgarage! ;-)
Är väl bara 15 kvm utbyggnad?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk

robinb3rgsten skrev: fre 29 jun 2018, 18:01
Lövet skrev:
grillchips skrev:
Är väl bara 15 kvm utbyggnad?

Skickat från min SM-A530F via Tapatalk
Du som har ett en- eller tvåbostadshus får, förutom friggebod på maximalt 15 kvadratmeter, även uppföra attefallshus på maximalt 25 kvadratmeter. Innan du börjar bygga måste du göra en anmälan till byggnadsnämnden och få ett startbesked.
https://www.boverket.se/sv/byggande/byg ... efallshus/
Dubbelgarage finns i planerna, oroa er inte! ;) Men, realistiskt sett så är det nog ett par år kvar tills dess. Det finns andra partier av huset som har större prio. Jag får vara nöjd med att det finns ett garage överhuvudtaget och även det ska ju bli skoj! :)
Inte idag, men igår fick XC70 2011 lämna plats för XC60 2017.
Hustrun (som kör den mest) är väldigt frusen om fingrarna och vill gärna ha rattvärme, så när denna dök upp på Wayke med exakt den spec vi själva skulle ha valt så fick den "gamle" med drygt 20.000 mil lämna plats för en med knappt 5000 mil på mätaren och i ett mycket fint skick.
Är nog världens dyraste rattvärme om enbart just detta styrt beslutet...

Mike
grillchips skrev:Dubbelgarage finns i planerna, oroa er inte! ;) Men, realistiskt sett så är det nog ett par år kvar tills dess. Det finns andra partier av huset som har större prio. Jag får vara nöjd med att det finns ett garage överhuvudtaget och även det ska ju bli skoj! :)
Helt rätt tänkt, tycker även jag. Jag började exakt som dig, oisolerat 25 m2. Nu har jag 54 m2 och golvvärme. Men dom första åren i huset användes till att renovera och bygga om inne i huset, samt inreda källaren. Ja efter att jag grävt och lagt om dräneringen. "Tanten" ställde upp och skötte markservicen. Det tog drygt 12 år innan jag byggde det nya garaget. Jag fick muta henne med ett nytt sovrum samtidigt. Blev en tillbyggnad på totalt 75 m2.

Och idag tvättade jag bilen igen. Fy f-n vad snygg den är nytvättad!!!!
  • 1
  • 955
  • 956
  • 957
  • 958
  • 959
  • 1912
Svart grill

Ah ok så då är där såk[…]

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]