Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:Tips är att hänga på fälgen så gott det går och sedan hålla fast fälgen med knäna och sedan har man två händer över till att flytta fälgen på plats så man får in skruvarna.

Sen på däckhotell får man inte möjligheten att tvätta, rengöra och vaxa upp de ordentligt, jo kanske men det lär kosta en del :wink:

Tar en timme för mig att byta i maklig takt, då ska de ut från förrådet, rullas en 35 meter samt att de ska igenom två dörrar och en in i en hiss innan de är framme vid bilen. Sen får jag en fin möjlighet att själv inspektera däck, bromsar och annat.

Denna gång får rengöringen vänta tills vi ska flytta i sommar så slipper man en i och urlastning i alla fall :-)-)

Annars så passade jag på att tanka upp däcken idag med samt tanka bränsle också, 9.52 kl/l känns som ett bra pris
Jag får väl öva när/om jag hittar några bra hjul att byta till, men jag tyckte 17"arna på förra bilen var i otympligaste laget. Du har en poäng med tvätten men det var fantastiskt skönt igår att bara lämna iväg bilen i 15 minuter :)

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
grillchips skrev:Rent krasst så är det inte så tidsbesparande iallafall för mig. Visst, nu har jag inte så många bil-vintrar innanför västen så man kanske får upp farten lite mer med åren men däckfirman ligger... 2 min bilfärd hemifrån. Tajmar jag det hyggligt så är jag hemma på en halvtimme igen. Dvs, från att jag stänger lägenhetsdörren till att jag öppnar den igen. Jag har svårt att tro att jag skulle fixa den tiden om jag byter själv, i villa-garaget. Meeeen ~700kr per säsong (tror fan de höjt till 800kr dessutom), det är ju iaf ett par nya verktyg till garaget så valet är väl rätt enkelt! :lol:

Jag kör 195/65 (tror jag) på vinterdäcken på V50n, fina cykeldäck! :lol:
Rejmes ligger nästan bredvid jobbet så det är samma här, hjulskifte, service och andra besök går riktigt smidigt. Hjulskiftet tog väl 20 minuter, då bytte dom också tre torkarblad för en femhundring, helt godkänt. Dricker man kaffe och gillar kakor så finns det där...

800 kr låter dyrt för däckhotell, mitt är inräknat i serviceavtalet, 100 kr/mån för däckhotell samt 148 kr/mån för service. Tror det ingår någon form av avspolning (inte rengöring) samt att dom ser till att trycket är rätt.

195? Jag som tycker mina 235 vintersulor är smala :)

"jag ska aldrig mer byta ett enda jävla däck igen" - precis :lol:
Det är rätt najs att byta själv på uppfarten el i garaget.
Jag lyfter V60n fram på ena sidan så både fram och bakhjul kommer i luften. Ut med luftslang och mutterknack. Tar inte ens 30min att byta. Sen kör man såklart en sväng och kalibrerar "däcktrycksövervakningen"
Hjulen är sedan innan tvättade, polerade och lackskyddade och däcken smorda.
Det var mindre kul när vi hade tre bilar... nu är det bara kul att skifta hjul.
Hjälpte morsan att beställa ett par nya framdäck, blir ContiPremiumContact 6 istället för contisport 5, känns som att dom kanske håller längre. Dessa har bara rullat två säsonger Bild

Passade på att tanka min bil för 15,01/l BildBild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Hämtat ett BBV-paket :-)-)
Jag har inte ens fått en notis om att det jag beställde i helgen skickats än..
Dom har nog lite att göra... Vill minnas att det kom från en noreply-adress.
fjohan82 skrev:
SBergdahl skrev:
fjohan82 skrev:Hämtat ett BBV-paket :-)-)
Jag har inte ens fått en notis om att det jag beställde i helgen skickats än..
Dom har nog lite att göra... Vill minnas att det kom från en noreply-adress.
Det är ju egentligen inte bråttom men fälgrengöringen och de lite bättre sprayflaskorna vore bra att ha nu när det närmar sig dags för sommardäck :-)
Tvättat bilen och lagt på sommardäck. Kollat så att larmet löser ut när man höjer eller sänker bilen. :oops: (Måste ha kommit åt låsknappen på något vis).
  • 1
  • 913
  • 914
  • 915
  • 916
  • 917
  • 1912

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC