Moderator: Moderatorer

Ja jo, med vissa undantag. Numera verkar knappt Jönköping Bildemo få in bilar från P1-serien. Jag vet däremot att Sollentuna Bildemo haft P1-bilar inne förr, så omöjligt är det inte.
Såg förresten att Jönköping Bildemo fått in första XC90 på självplocken, det var inte mycket kvar i den. :lol:

Idag har jag rastat tutan friskt på bilen. Väldigt sällan jag kör på motorvägen söder om Stockholm men idag blev det så, och jag tutade nog mer på en 2mil sträcka än vad jag gjort under hela jävla året. Det blev tydligt varför trafikinfon i radion i 9/10 fall berättar om trafikolyckor på just södra sidan. Herrejävlar va många rövhattar det kör där.
Haha! Hade du kameran igång!? Skicka mig klipp! ;)
Kameran var igång ja! Sa till frugan som satt i passagerarsätet att det var tur att jag hunnit fixa den. Ska försöka komma ihåg att lyfta över lite klipp imorgon. :lol:
Användarvisningsbild
av SebSE
bjerven skrev:Tänkte lämna in för lackskyddsbehandling. Funderar lite på DiTEC Ceramic Ultra med 9års garanti...
Kostar dock en slant... Någon som har gjort en sån behandling? BU eller BÄ?!?
Eller är det bortkastade pengar? Ska man nöja sig med ett enklare lackskydd som håller 12-18mån.
Kör privatleasing, men är väl just nu inne på att köpa lös bilen om 3år.
Tänkvärt kring Ditec är att det är franchisetagare och inte en kedja i sig. Så även om skyddet i sig är bra så finns det fler än enstaka klåparfirmor där ute.
Användarvisningsbild
av SebSE
grillchips skrev:Ja jo, med vissa undantag. Numera verkar knappt Jönköping Bildemo få in bilar från P1-serien. Jag vet däremot att Sollentuna Bildemo haft P1-bilar inne förr, så omöjligt är det inte.
Såg förresten att Jönköping Bildemo fått in första XC90 på självplocken, det var inte mycket kvar i den. :lol:

Idag har jag rastat tutan friskt på bilen. Väldigt sällan jag kör på motorvägen söder om Stockholm men idag blev det så, och jag tutade nog mer på en 2mil sträcka än vad jag gjort under hela jävla året. Det blev tydligt varför trafikinfon i radion i 9/10 fall berättar om trafikolyckor på just södra sidan. Herrejävlar va många rövhattar det kör där.
Att pendla i Sthlm är ett äventyr nu när man ska hem på eftermiddagarna. Sommarbilarna är framme och därmed är det stopp i trafiken här och var med 20 år gamla skitbilar som rasat. Samma personer är även livsfarliga i trafiken då de kör bil 2 månader av 12 och därmed inte kan enkla saker som kolla döda vinkeln vid filbyten eller planera sin körning minsta lilla. (Rövhattarna har i 9 fall av 10 en gps mitt i vindrutan påslagen så man kan anta att de tittar mer på den än vägen)
Gjort det vanliga nöjet idag, dvs tankat... Har också räknat ut att jag kommer köra ca 850 mil under mina 4 veckors semester... :roll:
av Nex
Hej allihopa.
1. Fixade jag högtalare från premium audio på min perfomance. :-)
2.Jag har också installerat pass. airbag switch på min volvo v50. Nu fick jag fel på srs. :-( nu behöver jag hjälp.
Finns det någon som har vida dice i Borås, eller Göteborg??
Senast redigerad av 1 Nex, redigerad totalt 0 gånger.
Så du spenderar ca 15% av din hela semester bakom ratten.. lika mycket som drygt två arbetsveckor.. Hoppas du gillar att köra bil. :)
joel80 skrev:Så du spenderar ca 15% av din hela semester bakom ratten.. lika mycket som drygt två arbetsveckor.. Hoppas du gillar att köra bil. :)
Absolut! :D Två veckor på landet och hem igen, där har vi drygt 100 mil. Sen två veckor på kontinenten, med destination Valencia (via Rostock, Freiburg, Lyon och Montpellier). Ska bli intressant att se hur den är på en sån resa... :lol:

Ska dock ha mer ledigt i höst och vinter :-)-)
SebSE skrev:
Att pendla i Sthlm är ett äventyr nu när man ska hem på eftermiddagarna. Sommarbilarna är framme och därmed är det stopp i trafiken här och var med 20 år gamla skitbilar som rasat. Samma personer är även livsfarliga i trafiken då de kör bil 2 månader av 12 och därmed inte kan enkla saker som kolla döda vinkeln vid filbyten eller planera sin körning minsta lilla. (Rövhattarna har i 9 fall av 10 en gps mitt i vindrutan påslagen så man kan anta att de tittar mer på den än vägen)
Absolut, håller helt med. Men! Här på västra/norra sidan upplever jag det inte alls lika illa. Jag bor i Bromma och rör mig mycket kring Vallentuna- och Barkarbyhållet, dvs en del stora vägar med mycket trafik, men här beter sig de flesta rätt hyggligt ändå. Och som sagt, när trafikradion går igång så är det nästan alltid södra sidan det är något vajsing med.
  • 1
  • 769
  • 770
  • 771
  • 772
  • 773
  • 1912

Jaha den mindre än 11.x kWh? Det är m&ou[…]

Hej allihopa detta är mitt första inl&au[…]

Fått hem däcken idag, nu ska bara n&ari[…]

löphjul multirem

Tror att man kommer bättre åt brytrulla[…]