Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Bytte yttre styrled som var slut (igen). Fick anmärkning på besiktningen, leden är bara ett år gammal.
Byt motor i luke (min vita pärla, 245)..
Gamla är det troligt ett vev lager som gått, knackar som jävla diesel das as... ifrån 1700rpm uppåt.

Så hinka på min m47 meed wire drift, B23A-->m47. Motorn är halv vägs ner... Får inte ner na..
Demonterat kofångarn i bak för att se om där fanns rost att åtgärda..
Men icke inte ens där fanns en gnutta rost... Tvättade av underredet med diesel och sprutade på tunnflytande dinitrol. Får väll demontera kofångarn om nåt år igen å se om det blivit någon rost då istället..
Vinrutetorkar armarna såg lite solblekta ut så dom fick en sväng av färgsprutan.. Nu blir det invändig recond...
Användarvisningsbild
av Hygglo
Tvättat gammeln.
I morgon så ska det svarta på dörrsidornas nedre kant lackas blått liksom jag gjort tidigare på bakskärmarna.
Tidigare ägare tog bort orginal plasten längst ner på sidor och insynsskyddet bak när bilen var 1 år gammal för att det "kunde bli rost där".
Finns det bakre insynsskydd till dom äldre 240 utan sido plasten? och hur ser det ut i såna fall?

Bild
Bild
av 245an
här spännt handbroms så den tar bra nu ;) ska nog besiktningen inte klaga på iaf ;) även stoppat i lampor överallt så det lyser förutom för askfatet i baksätet bara för att panelen e spruken ÖVERallt och bitar i den fattas

funderar på å ta bort torkarmotorerna till framlamperna men vet inte vad besiktingen säger om det :/
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 1912

Hej! Vill plocka ur framstolarna för att g&ou[…]

Gäller tidigare modeller som jag först[…]

Började med att bilen larmade om låg ba[…]

Koppling föll i golvet

Vanligt fel att slavvylindern vid växell&arin[…]