Moderator: Moderatorer

Steffe3 skrev:Tvättat (i det här otacksamma vädret :p), och fick en mindre shock när det glider in en BMW (förlåt svordomen ;p) i8 i GDS-hallen ^^
Härligt, när jag tvättade min bil i tvätthallen här om dagen hade jag sällskap av en bulgariskreggad Ford Mondeo Gen 1 som läckte bensin, en polskreggad Audi A8 Tdi från 90-talet (som stod på tomgång hela tiden) samt en farbror som satt och putsade och putsade på sin helt upprostade VW Vento. Inte lika kul att titta på :lol:

Idag fick jag annars en förstörd vindruta. På E4'an kom en V40CC på en påfart och svängde ut framför mig. PANG-PANG-PANG-PANG smattrade det i hela fronten på bilen. Resultatet blev 3 fina stjärnor på ca en centimeter i diameter i vindrutan i siktfältet, alla med påbörjade sprickor... :-(O) Det blir nog till att lämna in den för 3st stenskottsreparationer @ 100:- stycket nu i veckan då och hoppas att de lyckas trolla bort det mesta av det synliga, om jag inte kan ta det i samband med service om 2.5 veckor...
Monterat isofix i baksätet på bilen. Antar att första ägaren hade lite äldre barn eftersom min bil har inbyggda barnkuddar men inga isofix i baksätet (det var inte standard då). 350kr från England (Volvo tar 500 om jag minns rätt) och drygt 30min installation pga att jag inte hittade något spärrskaft utan fick dra allt med en vanlig hylsnyckel, i trångt utrymme. Alltid lika spännande.

Nåja, nu är det på plats och grabben kan sitta framåtvänd i sin nya stol.
Tommy: Till båda platser i bak?
Jag hade faktiskt ingen direkt kontakt med Volvo utan fick uppgiften av en annan som köpt nyligen, vet att han är Stockholsmbaserad också men det framgick iofs inte ifall det gällde 1x eller 2x.
Jag tvättade bilen med Shell wax shampoo här i Tammerfors Tampere Finland . Platsen var "gör det själv biltvättnigs plats" Shell Station. Ursäkta den här dålig svensk språket :)

Och jag också registrerade mig hit till jagrullar forum.
Lämnat den på verkstan, hoppas den är klar till fredag eftermiddag... Lånebil? Javisst, blev 10 mil hem i en Ford S-Max TDCi med Power-shift automat. Skön bil, el-sportstolar med läder/alcantara, elvindruta, glastak, keyless, tonade rutor etc etc. Men den verkar sakna backsensorer... hmm...
Derank skrev:Tankat.......65l........44mil
Nog hål i tanken Bild
  • 1
  • 691
  • 692
  • 693
  • 694
  • 695
  • 1912

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]