Moderator: Moderatorer

Japp.. Får hoppas man får ha nästa uppsättning i fred så dom inte kommer tillbaka om några veckor!
Om nån ser nån annons på en Qpax-båge med 3st Hella Luminator Xenon utan ballaster i Göteborgsområdet så kan ni hojta till! :)
Har bytt till vinterdäck.. Och var förvånad över att ha 9mm kvar på dem.. som nya alltså. Trots att jag körde 1000mil med dem förra vintern.. Hakka 8, bästa vinterdäck jag haft.

Däremot är jag sjukt missnöjd med sommardäcken! Dom är nere på 4 och 5mm! (2 på 4mm o 2 på 5mm) efter bara 1500 mils sommarkörning! Det är ju inte ok? Jag kör inte speciellt snabbt och har väldigt sällan i power-läget! Kör ju mest på pure-läget med 68hk på bakhjulen.. ok för bra vrid med el men det är ju inte precis så man spinner loss!
joel80 skrev:Har bytt till vinterdäck.. Och var förvånad över att ha 9mm kvar på dem.. som nya alltså. Trots att jag körde 1000mil med dem förra vintern.. Hakka 8, bästa vinterdäck jag haft.

Däremot är jag sjukt missnöjd med sommardäcken! Dom är nere på 4 och 5mm! (2 på 4mm o 2 på 5mm) efter bara 1500 mils sommarkörning! Det är ju inte ok? Jag kör inte speciellt snabbt och har väldigt sällan i power-läget! Kör ju mest på pure-läget med 68hk på bakhjulen.. ok för bra vrid med el men det är ju inte precis så man spinner loss!
Det är verkligen inte OK. Vad är det för däck?
Michelin Primacy 3! Dom har fått bra betyg i tester och så men så här slitna däck på 1500 mil har jag aldrig varit med om! Enligt mig är det extremt.. Jag hade inte ens så slitna sommardäck på 4500 mil med förra bilen, och har inte ändrat körstil tror jag. (kommer inte ihåg vilka jag hade då.. tror det var ett par conti.)
Rätt illa, med tanke på att mina kinadäck (Landsail 933) är nere på 3mm som värst, 4-5mm på dom andra, och det är p.g.a felaktig hjulinställning.

Frågan är ju vad man ska titta på för roligt till nästa säsong om till och med dom större märkena går åt som ingenting :/
Beror väl på däck hos de större märkena. Michelin Energy Saver håller rätt bra till exempel.

Mina EfficientGrip Performance har inte slitits så att jag ser någon skillnad på 1000 mil heller. En hel del av det motorväg i hög fart.
Michelin var ju det som satt på min bil som sagt.. Michelin Primacy 3.
  • 1
  • 645
  • 646
  • 647
  • 648
  • 649
  • 1912
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok