Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:
jimlindeborg skrev:Vågat mig på att testa fickparkeringsassistansen första gången. Inga skrapade fälgar eller stötfångare så det gick galant 8)
Visst är det lite latjo? :D inte provat just Volvos assistent men kul liten grej, skulle däremot sällan använda det om min bil hade funktionen, så svårt är det ju inte att fickparkera. :)
Folk kommer nog tappa den kunskapen, ju fler som använder funktionen.
Bilnörden skrev: Folk kommer nog tappa den kunskapen, ju fler som använder funktionen.
Man kan ju dra samma slutsats om att lära sig hur stor bilen är generellt. Tänker då på parkeringssensorerna. Minns själv när jag kom tillbaka till mitt tidigare jobb och skulle köra skåpbil, tack och lov hade den dragkrok och det var en betongsugga som stod bakom. Man glömmer fort.

On topic: bokat efterlängtad service. Dragit ut på det alldeles för länge men inte haft tid. Så 7 november är det dags. Ska kolla om jag kan förboka en provkörning av V90 T5 under tiden bilen är inne.
Tvättat, putsat och lagt Ultima Paint Guard Pro på hela bilen. Ska bli intressant att se hur det ser ut när det fått härda ett dygn.

Målade resterande gråa lister svarta innan dess också. Mycket nöjd med resultatet. Återstår att se hur det håller i längden.
robinb3rgsten skrev:Bart bor du om du lagt på vinterdäck redan? [WINKING FACE]
Bilbyggarstan, Hising Island. Var tvungen att byta då det knappt fanns nåt mönster kvar på sommardäcken och vill inte riskera att halka runt på löv och skit så att lägga på nya sommardäck när det bara är en månad kvar känns sådär.
grillchips skrev:
jimlindeborg skrev:Vågat mig på att testa fickparkeringsassistansen första gången. Inga skrapade fälgar eller stötfångare så det gick galant 8)
Visst är det lite latjo? :D inte provat just Volvos assistent men kul liten grej, skulle däremot sällan använda det om min bil hade funktionen, så svårt är det ju inte att fickparkera. :)
Den fungerar riktigt bra men det är sällan som jag använder den. Tiltningen av höger backspegel används oftare.
Perra83 skrev: Den fungerar riktigt bra men det är sällan som jag använder den. Tiltningen av höger backspegel används oftare.
Ja autotilten av backspegeln är något jag ser fram emot på nästa bil, får ju idag göra det manuellt även fast det inte är hela världen när man vill undvika kantskrap på 19"arna. :)
grillchips skrev:
Perra83 skrev: Den fungerar riktigt bra men det är sällan som jag använder den. Tiltningen av höger backspegel används oftare.
Ja autotilten av backspegeln är något jag ser fram emot på nästa bil, får ju idag göra det manuellt även fast det inte är hela världen när man vill undvika kantskrap på 19"arna. :)
Autotilten stängde ja av snabbt. Räcker med att dutta till på backspegelknapp L eller R så tiltar spegeln när man har backen i.
En 360º kamera hade varit kul.
  • 1
  • 643
  • 644
  • 645
  • 646
  • 647
  • 1912

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740