Moderator: Moderatorer

Jag gav bilen en välbehövlig tvätt nu i kväll, så man slipper skämmas när man kör runt. Så skönt att ha hela hallen för sig själv. På vägen hem tog jag bild på bilen, det lokala sopförbränningsverket fick stå som bakgrund. Kanske inte den mest romantiska vyn, men sopverket har väl sin charm det också. Antar jag... :roll: :mrgreen:

Bild
Lånebil är inget som ingår i mitt serviceavtal, måste bero på vilken åf man har?

I villkoren till serviceavtalet finns det:

6. Tilläggstjänster
Avtalet kan mot pristillägg även omfatta tilläggstjänsterna Rikstäckande
Service, Verkstadshyrbil samt Hjulförvaring inkl skifte.
Utöver dessa tilläggstjänster kan Volvohandlaren eventuellt erbjuda
lokala komplement.
Tvättat XC60in. Full med grus Bild Bild

BildBildBildBildBild
Blev fason på den ändå!

BildBildBild

Bytte dessutom från sämskskinn till mikrofiber. Helvete vilken skillnad! Kunde ta hela bilen utan att krama ut duken en enda gång och det blev faktiskt torrt! Sämskskinn fungerade inte bra för mig och jag fick en blöt bil ändå... Biltemas "Premium"duk för 69 kr. Helt klart värt det!

Skickat från min OnePlus 3
Sverige2, har du något bra lackskydd?
Efter tvätt kan du spraya på Carpro Hydr02 och spola av direkt med högtryck. Det mesta vatten rinner av direkt och det går snabare att torka lacken. Den vattenavstötande ytan håller i ett par månader.
svergie2: Tjusigt! Jag använde också sämsskinn i början av någon jävligt oklar anledning. Efter att ha gått över till mf-duk och senare till diamantduk (samma mönster som din duk men kallas diamantduk hos "finare återförsäljare") så är det väldigt svårt att vara utan. Riktigt bra produkter.
Jag skulle nog hellre låta bilen vara skitig än att tvätta och sedan behöva gå över med sämsskinn. :lol:
Perra83 skrev:Sverige2, har du något bra lackskydd?
Efter tvätt kan du spraya på Carpro Hydr02 och spola av direkt med högtryck. Det mesta vatten rinner av direkt och det går snabare att torka lacken. Den vattenavstötande ytan håller i ett par månader.
Inte min bil, utan mosters och kan säga att det inte ens finns tillstymmelse av Vax på den stackars bilen. Är nog inte intressant att lackskydda heller tyvärr.

Men bra tips, tack! :)
grillchips skrev:svergie2: Tjusigt! Jag använde också sämsskinn i början av någon jävligt oklar anledning. Efter att ha gått över till mf-duk och senare till diamantduk (samma mönster som din duk men kallas diamantduk hos "finare återförsäljare") så är det väldigt svårt att vara utan. Riktigt bra produkter.
Jag skulle nog hellre låta bilen vara skitig än att tvätta och sedan behöva gå över med sämsskinn. Bild
Tackar :)

Ja, köpte sämskskinn i samband med att vi köpte vår svarta V60, har väl hunnit tvätta den bilen kanske 6 gånger (tvättar en gång i veckan) och blev missnöjd med resultatet från skinnet. Struntade då i att torka bilen en gång men då fick vi kalkfläckar över hela jävla bilen! Aldrig hänt förut faktiskt och ändå så har vi väldigt lite kalk i vårt vatten (4-5 dh). Ska inviga mikrofiberduken på V60in imorgon och även lägga våtvax :)

På måndag blir det att kolla efter servicetid! Bild

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av Jefe
Tillbringat fem timmar med kärran idag och tvättat den dammsugit och torkat av all inredning
torkat av alla säten putsat rutorna och lagt på ett lager Meguiars Ultimate Quick Detailer.

Imorgon ska den få sätena insmorda med Autoglym Leather Care Balm och listerna ska smörjas in med silicon.
Sen ska jag titta till vinterdäcken så att dom ser ok ut och är rena inför bytet senare i höst.
  • 1
  • 634
  • 635
  • 636
  • 637
  • 638
  • 1912

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-