Moderator: Moderatorer

Ska sätta igång med helrekonden snart. Kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska tvätta bilen på uppfarten eller i GDS-hallen.
Tvätta så nära där du ska hålla till med poleringen. Bilen blir dammig direkt efter tvätt om du kör med bilen. Klart att du kan spola av bilen och tvätta lite snabbt hemma efter att du varit i tvätthallen och kört alla steg med avfettning, flygrostborttagare och lera mm.
Tvättat och lämnat in min 940 på kamremsbyte. Ägt den en vecka, kört 15 mil, den går som en klocka. Men efter att ha gått igenom kvitton och servicebok insåg jag att originalkamremmen från 96 satt kvar ;-) Visserligen bara gått 8500 mil, men åren är ju rätt kraftigt överskridna ;-)
Perra83: ja så fick det bli. Kommunen godkänner ej tvätt på uppfarten här och sambon tjurade om det (heja miljön) så jag fick köra de få 100m det var till hallen.
Så nu står den ren här, kommer spola av den hastigt innan jag kör in den i garaget ikväll för att gå över med lera. Imorgon blir det premiär med maskinen!

Bild

Indirekt sällskap av en medlem här på forumet!
Bild
jimlindeborg skrev:Lycka till imorgon. Jag finns redo som support om du behöver Martin :D

Den där Rudolf dyker ju upp överallt Bild
Haha risken finns att jag hör av mig. Snabbis: vet du hur man får loss lastskyddet på bakstöten? Skulle vilja göra rent grundligt där.
grillchips skrev:
Spoiler »
Undra om det inte var den där jag parkerade bredvid i lördags :-)-)

Vad har jag gjort idag? Fått hem det gröna kortet, vet aldrig vilka infall man får under semestern :roll: Dessutom packat bilen full med tvätt- och polerpinaler. Måste ha något att göra på landet, dit det bär av imorgon eftermiddag.
  • 1
  • 596
  • 597
  • 598
  • 599
  • 600
  • 1912

Bara kört korta sträckor efter uppdateri[…]

På min förra bil, en XC70 MY16, mä[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Skärmarna tillbaka monterade. https://i.img[…]

Missljud V60 T3 2012