Moderator: Moderatorer

På tal om däck, så upptäckte jag imorse att mina däck (som jag redan visste var slitna), var än mer slitna, inte mycket mönster kvar på ena framhjulet. Inför sommarens resor så vill jag allt ha fina och dugliga däck, så det är bara att bita i det sura äpplet. 4 nya gummin, extra kul i dimensionen 225/35/19. Samt extra kul med studentbudget fortfarande, förvisso bara en månad till så om jag landar ett jobb tills dess så ska det nog gå vägen.
Under tiden passar jag på att leta reda på vad jag ska ha för något, svårt att hitta ett däck som både är billigt och vettigt med önskvärda faktorer såsom låg db och bra våtgrepp... :cry:
grillchips: Visst är det surt :wink: Köpte nya vinterpuckar 2013 och Vianor bjöd då på förvaring samt återbyte till sommarpuckarna, vid bytet kommer "däckteknikern" till mig och frågar hur jag tänkte då de hade knappt lagligt standard. Hade helt glömt det men vi kollade i datorn samt gick en sväng på deras lager och det blev fyra st Nokian Nordman, har bara bra att säga om dessa. Slapp dock lindrigare undan än dig då dessa är 16" :wink: Men jag är ju lite för "snål" för att köpa andra fälgar.

Fick förövrigt beröm av kollegorna idag för att "Sotis II" var så fin och nyvaxad då regnet pärlade sig fint på lacken. Var bara förra torsdagen som jag tvättade den men regnet idag gjorde sitt. :wink: (Meguiars är för j-a bra) Vid fikabordet sedan kom det fram att en kör motortvätt varannan vecka, visste inte hur jag skulle tackla detta så höll tyst :D
Insåg idag när jag kom hem att bilen behöver en tvätt i helgen... :-O) :roll:
20160428_165657_resized.jpg
20160428_165657_resized.jpg (417.45 KiB) Visad 3356 gånger
Övat närstrid med refug......
Så nu är man lite ledsen över att man kör med 18" Cratus fälgar.
Det kunde ju har varit vinterfälgarna istället.

Får ringa och beställa tid för hjulinställning imorgon.
Första fortkörningsboten på 22 år o ca 70000 körda mil 45 på 40 sträcka, förra gången jag fick böter var jag 15 o körde trimmad moppe

Skickat från min E6653 via Tapatalk
AndreasThn skrev:Skulle ta med mig kartonger mm till återvinningen imorrse så körde från garaget (vi har bilen i garagelänga en liten bit från huset) till huset för att lasta sedan startade inte bilen :(

Efter ett samtal till Volvo assistance kom bärgare efter 30min då startade bilen, bärgarens teori var att den hade surat ned sig.
På vägen hem från mataffären igår så kom "nedsatt motorprestanda" varning upp :( och motorn hackade en hel del. Släcktes en stund för att sedan tändas igen.
Nu på morgonen var det dock borta igen, får hoppas att det var någon tillfällig sinnesförvirring...
Bilen har nu rullat 590 mil...
grillchips skrev:På tal om däck, så upptäckte jag imorse att mina däck (som jag redan visste var slitna), var än mer slitna, inte mycket mönster kvar på ena framhjulet. Inför sommarens resor så vill jag allt ha fina och dugliga däck, så det är bara att bita i det sura äpplet. 4 nya gummin, extra kul i dimensionen 225/35/19. Samt extra kul med studentbudget fortfarande, förvisso bara en månad till så om jag landar ett jobb tills dess så ska det nog gå vägen.
Under tiden passar jag på att leta reda på vad jag ska ha för något, svårt att hitta ett däck som både är billigt och vettigt med önskvärda faktorer såsom låg db och bra våtgrepp... :cry:
Du som ledsnat på att tvätta de där 19" fälgarna borde ju kunna kränga iväg dem och hitta bättre beggade 17-18" med däck på blocket och komma billigare undan. Du skall ju ändå byta bil snart skriver du ju på andra ställen.

Typ dessa?

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=1
poseidon: Absolut, men värdet ligger nog i bott pga "skit bakom spakarna". Alla 4 är kantstötta (enstaka rejäla men en del små) och en blankpolerad fälgbana är tydligen inte helt enkel att återställa. Så går det när man är ovan vid stora fälgar och använder bilen som daily driver.
Planen var att försöka byta bil till hösten men sambon vill prioritera husköp framför bilköp och det kan jag väl egentligen hålla med om eftersom bilägandet i sig är såpass billigt för oss idag.
Så jag får stå mitt kast, behålla fälgarna och skaffa nya gummin. Frågan är bara om man ska chansa på Landsail-däcken som vissa avskyr och andra hyllar. Några Pirelli finns det liksom inte utrymme för.
  • 1
  • 555
  • 556
  • 557
  • 558
  • 559
  • 1912
2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar