Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Absolut. Och eftersom jag helt missat dessa "nya regler" så kunde jag ju inte säga så mycket emot där. Var mest glad att han var medgörlig och lät mig plugga ur dom.
Jag vet inte om det finns någon "ny regel", men förutsätter det. Han måste ju kunna visa dig den om du stått på dig. Då hade du visserligen fått din 2:a. Men jag kan i viss mån förstå om det kommit en regel. Du kan teoretiskt köra med dina DRL när det är mörkt tillsammans med halvljus, det kan inte en bil som är originalutrustad med motsvarande DRL.
Monterat glasögonfodral på passagerar platsen med så trött på på o ha frugans solbrillor som ligger o skräpar i olika fack så får jag skäll när hon inte hittar de :)
Tvättat smutsbilen nu när det torkat upp lite på vägarna och det ska vara minusgrader i natt. Tänkte först köra den genom en automattvätt (fy på mig men jag hade sjukt mkt att göra idag) men då jag såg kön på 8 bilar så körde jag in i gds hallen och tvättade den själv.. 40 minuter senare är bilen ren och glad igen och jag är 89 kr fattigare istället för en automattvätt för 179 kr och väntetid i 40 min :D

Bokade även tid för byte till sommardäck + hjulinställning. 27 april då måtte det då vara plusgrader under nätterna också...
palmqvist skrev:Monterat glasögonfodral på passagerar platsen med så trött på på o ha frugans solbrillor som ligger o skräpar i olika fack så får jag skäll när hon inte hittar de :)
Hehe bra tänkt :-)-)
DaltonSleeper skrev:
Scamp skrev:Sweet :D va gick optimeringen på?
Den ska kosta 9200 men jag fick den för 6900 då det vart en viss väntetid, de hade ingen aning om varför mjukvaran saknades för min modell så de fick ringa runt tills de fick in den. Sedan fick jag en gratis hjulinställning (inför sommarhjulen) och en guldtvätt :)

Edit: hjulinställningen gick säkerligen på garantin, jag hade beställt en då jag ville vara säker på att allt sitter rakt till sommarhjulen då det ibland känts som den drar. Säkerligen är det Sveriges dåliga vägar i kombination med vidare axelbredd och bredare däck än jag är van vid, det går inte att ligga i spåren med alla hjulen samtidigt och då känns det konstigt.
Okej. Var det någon kampanj på optimeringen vid det tillfället du gjorde den, eller var det pga väntetiden?

Skönt med gratis hjulinställning, de brukar väl gå på typ 2000 eller nått sånt :)
Scamp skrev:
DaltonSleeper skrev:
Scamp skrev:Sweet :D va gick optimeringen på?
Den ska kosta 9200 men jag fick den för 6900 då det vart en viss väntetid, de hade ingen aning om varför mjukvaran saknades för min modell så de fick ringa runt tills de fick in den. Sedan fick jag en gratis hjulinställning (inför sommarhjulen) och en guldtvätt :)

Edit: hjulinställningen gick säkerligen på garantin, jag hade beställt en då jag ville vara säker på att allt sitter rakt till sommarhjulen då det ibland känts som den drar. Säkerligen är det Sveriges dåliga vägar i kombination med vidare axelbredd och bredare däck än jag är van vid, det går inte att ligga i spåren med alla hjulen samtidigt och då känns det konstigt.
Okej. Var det någon kampanj på optimeringen vid det tillfället du gjorde den, eller var det pga väntetiden?

Skönt med gratis hjulinställning, de brukar väl gå på typ 2000 eller nått sånt :)
Jag fick det för kampanjpris pga väntetiden, senaste kampanjen var i december och endast för utvalda modeller.
Idag blev det en tripp till den lokala GDS-hallen där kärran fick en utvändig tvätt inkl. snabbvax och avspolning av mattan på förarplatsen.
  • 1
  • 531
  • 532
  • 533
  • 534
  • 535
  • 1912

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]